Vitamina D – Beneficii, Surse, Riscuri și Doza zilnică

Cum ne ajută Vitamina D?

Vitamina D este o vitamină esențială solubilă în grăsimi, care ajută organismul să metabolizeze Calciul. Oamenii sintetizează această vitamină prin expunerea pielii la radiațiile ultraviolete-B ale soarelui sau prin obținerea acesteia din dietă. Majoritatea oamenilor sănătoși nu au nevoie de suplimente de vitamină D.

vitamina d lichida
Cuprins:

O parte din secretul oaselor puternice este să avem suficientă vitamină D în sânge. Ergocalciferolul sau vitamina D2 și colecalciferolul sau vitamina D3 sunt două tipuri ale acestei vitamine care sunt esențiale pentru oameni. 

Vitamina D-2 este tipul produs de plante, iar vitamina D-3 este tipul produs de pielea noastră după expunerea la lumina soarelui. Vitamina D ne ajută, de asemenea, la reglarea sistemul imunitar și la un risc mai scazut de cancer.

Vitamina D - Beneficii pentru organism

Rolurile vitaminei D în organism:

  • Întărește oasele și mușchii
  • Poate ajuta la întărirea sănătății bucale
  • Ajută la combaterea depresiei
  • Poate ajuta la prevenirea diabetului de tip 1 și de tip 2
  • Poate ajuta la reducerea riscului anumitor tipuri de cancer.
  • Ajută la tratarea hipertensiunii
  • Poate sprijini sistemul imunitar și combate inflamațiile
  • Vă poate ajuta să slăbiți

Doza zilnică

Nivelurile adecvate de aport de vitamină D și D-2 variază în funcție de vârstă. Doza recomandată este:

  • Persoanele cu vârsta sub 50 de ani au nevoie de aproximativ 5 mcg pe zi.
  • Adulții cu vârste cuprinse între 50 și 70 de ani au nevoie de 10 mcg în fiecare zi.
  • Adulții peste 70 de ani au nevoie de 15 mcg de vitamina D pentru a rămâne sănătoși.
  • Persoanele cu vârsta sub 50 de ani care trăiesc în medii cu puțină lumină solară necesită până la 10 mcg în fiecare zi.

Gama normală

Determinarea cantității de vitamina D din corp se face printr-un test de sânge, numit testul de 25-hidroxivitamină-D. Testul necesită o perioadă de post de patru ore. Majoritatea medicilor consideră că intervalul normal al acesteia din corp este cuprins între 30 ng / ml și 74 ng / ml. Cu toate acestea, avem nevoie de 50 ng / ml până la 80 ng / ml pentru o sănătate optimă.

Deficit de Vitamina D

Deficitul vitaminei D a fost asociat cu rahitismul sau oasele slabe la copii. Dacă avem insuficientă vitamină D, crește riscul de a dezvolta boli precum cancerul, hipertensiunea arterială și obezitatea.

Alte afecțiuni legate de nivelurile scăzute de vitamina D includ diabetul, scleroza multiplă, bolile de inimă și tulburările afective sezoniere.

Riscuri

Prea multă vitamină D suplimentară poate provoca pierderea în greutate, greață, slăbiciune, vărsături, constipație și apetit slab. O supradoză de vitamină crește, de asemenea, nivelul calciului seric și poate provoca anomalii în ritmurile cardiace și confuzie mentală.

Pentru a evita aceste efecte secundare, este recomandat ca limita zilnică a suplimentelor de vitamina D să fie:

  • Între 1.000 și 1.500 UI pentru sugari;
  • Între 2.500 și 3.000 UI pentru copii între 1 și 8 ani
  • 4.000 UI pentru oricine are mai mult de 9 ani.

Hipercalcemia apare atunci când intestinele absorb prea mult calciu și uneori determină formarea de depozite de calciu în inimă și plămâni, ceea ce le poate afecta funcția. Prea multă vitamină D provoacă, de asemenea, oboseală, somnolență și pierderea poftei de mâncare.

Surse de Vitamina D

Această vitamină este disponibilă în produsele lactate care au fost îmbogățite cu ea, cum ar fi brânza, untul și smântâna. Alte surse de hrană includ pești grași, cum ar fi somonul, tonul și macroul, precum și uleiul de ficat de cod. Ouăle conțin, de asemenea, această vitamină.

Expunerea la soare este, de asemenea, un alt mod de a obține vitamină D. Oamenii cu piele deschisă au nevoie de o expunere săptămânală la soare de aproximativ 45 de minute pentru a obține necesarul de vitamina D. Persoanele cu pielea mai închisă au nevoie de până la trei ore de expunere pentru a obține aceeași cantitate de vitamina.

Depozitarea vitaminei D

Potrivit unui articol din 2010 publicat de „Nefrologie pediatrică”, vitamina D-2 și vitamina D-3 circulă în sânge timp de aproximativ 24 de ore. Ulterior, aceste vitamine sunt depozitate în țesutul adipos timp de aproximativ două luni.

Când organismul are nevoie de mai multe vitamine, vitamina D-2 și vitamina D-3 sunt transformate în forma lor activă numită 25-hidroxivitamină-D, aceasta fiind apoi eliberată în sânge și  poate circula în organism timp de aproximativ trei săptămâni. După ce organismul este completat, forma biologic activă este depozitată în țesuturile adipoase luni de zile.

25-hidroxivitamina-D este eliberată din depozit neregulat, în funcție de nevoile organismului. Până când medicul vă detectează deficiența acestei vitamine, concentrația serică de 25-hidroxivitamină-D este mai mică de 20ng / ml. În acest moment, magazinele dvs. de vitamină s-au epuizat.

Îți recomandăm:

Vitamina D Lichidă (D3 – Colecalciferol) 100% Naturală – 30 ml

Vitamina D3 Lichidă de la partenerul nostru Gradina Sănătății Menține Sănătatea Oaselor, a Dinților, a Mușchilor și Întărește Sistemul Imunitar – Fabricată în Spania

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.