Alimente şi vitamine care scad acidul uric

Dacă aveți prea mult acid uric în sânge sau hiperuricemie, sunteţi expus unui risc mai mare de a forma pietre la rinichi sau gută (o formă de artrită inflamatorie). Și schimbarea dietei poate ajuta. În acest articol veţi afla ce alimente şi vitamine pot contribuii la scăderea nivelului de acid uric. Consumul mărit de apă, inclusiv produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi și accentuarea unei diete bogate în fructe și legume poate contribui, de asemenea, la reducerea nivelului seric al acestui compus.

Alimente care scad acidul uric

Băuturile

Contează ceea ce bei și este important să bei cât mai multă apă. Deshidratarea crește nivelul acidului uric și poate crește riscul de afecţiuni conexe, cum ar fi guta sau pietrele la rinichi. Laptele degresat, cu conținut scăzut de grăsimi și iaurtul cu conținut scăzut de calorii sunt, de asemenea, asociate cu o scădere a nivelului de acid uric.  Băuturile alcoolice și băuturile răcoritoare îndulcite cu zahăr, pe de altă parte, cresc nivelul acidului uric și riscul de gută.

Cireșele

Cireșele au reputația de a reduce riscul de gută, o tulburare legată de nivelurile ridicate de acid uric. Un studiu efectuat pe 633 de persoane a constatat că orice cantitate de cireșe consumată pe o perioadă de 2 zile a fost asociată cu o reducere de 35% a riscului unui atac de gută, comparativ cu participanții la studiu fără acest aport de cireșe. Mecanismul de acțiune este neclar, dar autorii studiului sugerează că componentele din cireșe reduc nivelul acidului uric sau scad riscul de gută prin mecanisme antiinflamatorii.

Fructe şi legume

Toate fructele sunt în mod natural sărace în purină, deși legumele au cantități variate din acest compus. Din punct de vedere istoric, legumele cu conținut ridicat de purină (cum ar fi sparanghelul, conopida, linte, spanac și fasole) au fost restricționate în dietele persoanelor cu gută și hiperuricemie. Cu toate acestea, cercetările recente au arătat că aceste legume nu înrăutățesc nivelurile de acid uric și nici nu cresc riscul de gută. În plus, consumul de fructe și legume poate duce la o urină alcalină, despre care se știe că îmbunătățește excreția urinară a acidului uric. Deci, accentuarea consumului fructelor și legumelor poate ajuta la scăderea nivelului de acid uric.

Vitamine care scad acidul uric

Vitamina C

Cercetătorii au descoperit că suplimentarea cu vitamina C scade semnificativ nivelul acidului uric la adulții sănătoși. Aceştia au analizat rezultatele studiilor publicate în diferite baze de date. Autorii studiilor susţin că sunt necesare mai multe studii pentru a determina dacă vitamina C poate preveni atacurile de gută sau poate reduce nivelurile anormal de ridicate de acid uric la persoanele care suferă deja de gută. Un studiu separat publicat în numărul din martie 2009 al revistei „Archives of Internal Medicine” a constatat însă că aportul scăzut de vitamina C crește riscul de gută la bărbați.

Vitamina D

Printre femeile aflate în postmenopauză, cercetătorii au descoperit o legătură între deficiența de vitamina D și acidul uric crescut. Aceştia au efectuat un studiu al populației pe femei cu vârsta peste 30 de ani. S-a constatat faptul că femeile care aveau niveluri sănătoase de vitamina D erau mai puțin susceptibile de a avea nivelul de acid uric ridicat, chiar și după luarea în considerare a altor factori de sănătate, precum diabetul. 

Îți recomandăm:

Chitomar – Chitosan 720 Mg + Vitamina C pentru Metabolismul Grăsimilor, Colesterol – 60 Capsule

CHITOMAR din gama MARNYS® este un Supliment Special Creat pentru Eliminarea Grăsimilor din corp. Contribuie în același timp la Reglarea Colesterolului și a Trigliceridelor și la Protejarea Funcției Renale, alături de multe alte beneficii conexe. Asistă Funcția Renală și Reglează nivelul de acid uric.

Vezi mai multe detalii despre produse AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Magneziul: Top 6 Beneficii pentru organism„.