Cele mai bune vitamine pentru elasticitatea pielii

Pielea ta este rezistentă, dar nu invincibilă. Pe măsură ce îmbătrânești, își pierde calitatea elastică naturală, dar un stil de viață sănătos ajută la încetinirea procesului natural de îmbătrânire. Construirea unor obiceiuri de bază sănătoase vă poate ajuta pielea. Nu fumați, evitați razele solare care dăunează pielii și luați vitaminele potrivite pentru a menține elasticitatea pielii.

vitamina c lipozomala
Cuprins:

Cel mai mare organ

De obicei, când te gândești la organe, îți imaginezi o inimă care bate sau plămâni care se umple de aer. Acele organe vitale te mențin în viață, dar există un alt organ care se întinde pe tot corpul tău: pielea. Pielea ta te protejează de infecții, făcând-o o parte esențială a sistemului imunitar. De asemenea, vă poate ajuta să vă protejați de răni, raze solare și căldură.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

Pe pielea ta sunt trei straturi. Cel mai dur strat, care se află la exterior, este epiderma. Dedesubt se află derma, care găzduiește terminațiile nervoase, glandele sudoripare și foliculii de păr. Acest strat de piele este foarte important pentru elasticitatea pielii tale, deoarece conține țesuturi conjunctive, colagen si elastină. Sub derm se află subcutanatul, care conține adesea grăsime subcutanată. Acest strat conține structuri vitale precum glandele sudoripare, glandele sebacee, nervii senzoriali, foliculii de păr și vasele de sânge.

Ce menține pielea elastică?

Pielea ta este elastică. Împingeți degetul în braț și puteți vedea cât de flexibil este fără a se rupe. Elastina este o proteină care oferă pielii capacitatea de a se întinde fără a fi deteriorată.

Pe măsură ce îmbătrânești, pielea își pierde elasticitatea încet. Ridurile sunt un semn revelator că pielea ta îmbătrânește. Pierderea elasticității este asociată cu o defalcare a elastinei proteice, potrivit unui studiu publicat în Biochimie în septembrie-octombrie 2016.

În timp ce pierderea de elastină face parte din procesul normal de îmbătrânire, studiul arată că prea mult soare poate duce, de asemenea, la descompunerea acestei proteine extrem de importante. Pe măsură ce producția de elastină încetinește, pielea își pierde în mod natural elasticitatea.

Colagenul este, de asemenea, important în menținerea integrității pielii. Peste 70 la sută din stratul uscat al dermei este compus din diferite tipuri de colagen, conform Derm 101. Alături de elastina, aceste două forme de proteine îți mențin pielea sănătoasă și elastică.

Obiceiuri sănătoase pentru o piele sănătoasă

Protejarea pielii de soare este importantă dacă vrei să-ți păstrezi pielea elastică. Crema pentru protecție solară sau evitarea totală a soarelui va ajuta. Obiceiurile simple de sănătate, cum ar fi să bei suficientă apă și evitarea fumului de țigară, pot ajuta. O dietă echilibrată cu antioxidanți vă poate salva pielea de deteriorare.

Antioxidanții mențin pielea elastică

Pe parcursul zilei, corpul tău produce radicali liberi. Acestea sunt un produs secundar al funcțiilor normale sau sunt create de ceva din mediu. Când lumina soarelui atinge pielea, de exemplu, se pot forma radicali liberi. Un radical liber este un compus foarte reactiv, conform Medicinei Michigan a Universității din Michigan. Unul dintre cei mai dăunători radicali liberi este oxigenul. Are doi electroni liberi în învelișul exterior, ceea ce îl face extrem de reactiv. Radicalii liberi precum oxigenul sunt inerent instabili și se pot lega și schimba alte molecule din organism.

Acestea vă perturbă și chiar vă distrug celulele, inclusiv celulele pielii. Deteriorarea celulelor pielii face parte din procesul de îmbătrânire și poate scădea elasticitatea pielii. Antioxidanții ajută la combaterea radicalilor liberi donând un electron pentru a-i face mai puțin reactivi. Corpul tău își produce propria sursă de antioxidanți, dar poți obține mai mult din alimente sau suplimente. Unele vitamine sunt antioxidanți deosebit de puternici.

Care sunt cele mai bune vitamine pentru elasticitatea pielii?

Există trei vitamine principale care ajută pielea să rămână elastică, conform unui studiu din mai 2015 în Biomolecules & Therapeutics: vitamina A, vitamina E și vitamina C. Toate trei sunt antioxidanți, deși joacă roluri diferite în îngrijirea pielii. Rețineți că pot încetini procesul de îmbătrânire, dar nu îl pot inversa. Din păcate, nu există vitamine care să strângă pielea liberă. Vitamina A, sub formă de retinol, se găsește în multe creme pentru piele.

Îți recomandăm:

Vitamina C Lipozomală 1000 Mg – 20 Fiole cu Absorbție Maximă

Vitamina C Lipozomală cu 1000Mg pentru Sistemul Imunitar, Sistemul Nervos, Extenuare și Oboseală de la partenerul nostru Grădina Sănătății.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Potrivit unui articol de la Institutul Linus Pauling, îți poate proteja pielea de razele UV dăunătoare dacă îl aplici înainte de a fi expus la lumina soarelui. Potrivit articolului, aplicarea cremei cu retinoizi poate reduce semnele de îmbătrânire a pielii, cum ar fi ridurile, pistruii și rugozitatea. Vitamina A susține colagenul, motiv pentru care este atât de benefică pentru sănătatea pielii. Ca antioxidant, vitamina E poate ajuta pielea să rămână elastică. Ajută la protejarea pielii de razele UV dăunătoare, care pot deteriora elastina. Deși nu înlocuiește crema de protecție solară, vitamina E vă poate ajuta în lupta împotriva razelor UV care dăunează pielii.

Cum să obțineți vitamina E

Vitamina E este o vitamină solubilă în grăsimi, ceea ce înseamnă că cel mai bun mod de a o obține este prin consumul anumitor alimente grase. Uleiurile vegetale, nucile, semințele și legumele cu frunze verzi sunt toate bogate în vitamina E, conform MedlinePlus. Puteți lua, de asemenea, un supliment de vitamina E dacă acesta lipsește din dieta dumneavoastră. Cu toate acestea, suplimentele de vitamine pentru pielea ta sunt probabil inutile dacă iei o dietă echilibrată.

Potrivit National Institutes of Health, adulții au nevoie de doar 22,5 unități internaționale (UI) de vitamina E pe zi. Majoritatea suplimentelor conțin între 100 și 1.000 UI, ceea ce este mult mai mult decât este necesar. Vitamina C joacă un rol similar în organism cu vitamina E, deoarece ambii sunt antioxidanți. Ambele vă ajută să vă protejați pielea de efectele îmbătrânirii luminii solare, potrivit unui raport din august 2017 din revista Nutrients. Pe lângă rolul său în protejarea pielii, vitamina C este o parte vitală a producției de colagen.

Vitamina C și Colagenul

Colagenul este produs în derma pielii și este important pentru integritatea structurală a pielii. De fapt, potrivit unui articol din 2015 din Journal of Medical Nutrition & Nutraceuticals, suplimentarea cu colagen poate reduce ridurile și poate îmbunătăți elasticitatea pielii. Dacă nu ingerați suficientă vitamina C, producția de colagen încetinește. De aceea, un simptom al scorbutului, o afecțiune care provine din nivelul scăzut de vitamina C, este pielea deteriorată.

Efectul antioxidant al vitaminei C

Vitamina C și vitamina E sunt parteneri în lupta pentru a împiedica radicalii liberi să vă afecteze pielea. Ele funcționează deosebit de bine împreună, conform studiului din august 2017 publicat în Nutrients. Vitamina C poate ajuta de fapt la reciclarea vitaminei E pentru a fi folosită din nou.

Obține mai multă vitamina C

Oamenii nu își produc singuri vitamina C, așa că singura modalitate de a o obține este prin dietă și suplimente. Pentru a obține mai multă vitamina C în mod natural, creșteți aportul de fructe și legume. Fructele precum pepenele verde, ananasul, căpșunile, mango și fructele citrice precum grepfrutul sunt bogate în vitamina C. Legumele precum broccoli, ardeiul verde și roșu, spanacul și cartofii sunt, de asemenea, bogate în vitamina C.

De asemenea, puteți opta pentru un supliment de vitamina C dacă întâmpinați probleme în a consuma suficient în mod natural. Cantitatea optimă de vitamina C pentru un bărbat adult de peste 19 ani, conform National Institutes of Health, este de 90 de miligrame. Pentru o femeie de peste 19 ani, este de 75 de miligrame. Suplimentele pot conține 500, 1.000 sau mai multe miligrame de vitamina C. Aceste doze mari nu sunt periculoase, deoarece vitamina C este un supliment solubil în apă, ceea ce înseamnă că organismul o elimină rapid.