Valeriana ajută la insomnie, anxietatea și hipertensiune arterială?

Suferiți de insomnie, sunteți obosit și nu puteți dormi bine noaptea? Valeriana este o plantă care a fost folosită încă din secolul al II-lea d.Hr. pentru a calma insomnia, anxietatea și neliniștea.

16 studii indică faptul că rădăcina de valeriană este utilizată pe scară largă și respectată de populația generală și de medici pentru efectele sale sedative și capacitățile sale anti-anxietate.

Recomandarea noastră:

valeriana capsule
Cuprins:

Ce este valeriana?

Rădăcina de valeriană este derivată din valeriană (Valeriana officinalis), o plantă perenă cu flori din familia Valerianaceae. Planta are flori roz sau albe cu parfum dulce care înfloresc vara.

Valeriana este originară din Europa și din părți ale Asiei. A devenit o plantă folosită în mod obișnuit pentru o calitate mai bună a somnului, fiind adăugată la ceaiuri și suplimente alimentare.

Numele plantei este derivat din numele personal „Valeria” și verbul latin „valere” (a fi puternic, sănătos).

Valeriana a fost folosită ca plantă medicinală cel puțin din timpul Greciei și Romei antice. Hipocrate i-a descris proprietățile, iar Galen l-a prescris mai târziu ca remediu pentru insomnie.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

Care sunt beneficiile valerianei?

  1. Somn calitativ

Medicii au prescris de secole rădăcină de valeriană pentru insomnie și probleme de somn. Cu toate acestea, studiile științifice moderne nu au dovedit efectul ușor sedativ al rădăcinii de valeriană. Mai multe studii sugerează că efectul există, dar sunt necesare cercetări suplimentare.

Studiile arată că valeriana reduce timpul necesar pentru a adormi și îmbunătățește calitatea somnului. Spre deosebire de multe medicamente prescrise pentru somn, valeriana are mai puține efecte secundare și este mult mai puțin probabil să provoace somnolență dimineață.

Într-un studiu realizat de Centrul de Sănătate Foellinge din Suedia, efectele valerianei asupra somnului prost au fost semnificative. Dintre participanții la studiu, 44% au raportat un somn perfect, în timp ce 89% au raportat un somn îmbunătățit atunci când au luat valeriană. În plus, nu au fost observate efecte adverse pentru acest grup.

Valeriana conține o substanță chimică numită linarină, care s-a dovedit a avea efecte sedative.

Extractul de valeriană poate provoca sedare prin creșterea nivelului de acid gamma-aminobutiric (GABA) din creier. GABA este un neurotransmițător inhibitor în sistemul nervos central. În cantități suficient de mari poate provoca un efect sedativ, calmând activitatea nervoasă.

  1. Managementul anxietății și stresului

Studiile preliminare arată că acidul valerenic poate fi elementul de reducere a anxietății. În această cercetare acest acid a arătat efecte anti-anxietate.

  1. Scade tensiunea arterială

Valeriana nu calmează numai mintea și corpul, ci ajută și la scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățind sănătatea inimii. Aceleași componente active care contribuie la gestionarea anxietății și a neliniștii pot ajuta, de asemenea, organismul să-și regleze corect tensiunea arterială.

Hipertensiunea arterială este ceva pe care cu siguranță doriți să o evitați, deoarece crește șansa de accident vascular cerebral și atac de cord, iar bolile de inimă sunt o problemă majoră de sănătate.

Studiile indică faptul că suplimentele cu valeriană pot ajuta la reducerea naturală a tensiunii arteriale și la menținerea acesteia la un nivel sănătos.

  1. Ameliorează crampele menstruale

Valeriana este o alegere inteligentă pentru ameliorarea naturală a crampelor menstruale. Valeriana poate rezolva o problemă comună pentru femeile care suferă lunar de sindrom premenstrual, deoarece reduce severitatea și disconfortul crampelor menstruale.

Aceasta este un sedativ natural și antispastic, ceea ce înseamnă că suprimă spasmele musculare și acționează ca un relaxant natural al mușchilor.

Suplimentele alimentare cu valeriană pot calma în mod eficient contracțiile severe ale mușchilor pelvieni care provoacă durerea teribilă în timpul menstruației.

  1. Reduce simptomelor premenstruale

Experimentarea simptomelor sindromului premenstrual este frecventă la 90% dintre femeile care se află la menstruație. Unele femei au sindromul premenstrual suficient de sever încât le afectează capacitatea de a trăi o viață normală în perioada menstruației.

Simptomele sindromului premenstrual includ:

  • Balonare
  • Iritabilitate
  • Crampe
  • Durere de cap
  • Dureri de spate
  • Sânii umflați și sensibili
  • Oboseală excesivă
  • Anxietate
  • Depresie
  • Modificări ale dispoziției
  • Pofte de mâncare

Un studiu a arătat că administrarea de valeriană poate reduce severitatea simptomelor fizice și emoționale ale sindromului premenstrual.

Recomandarea noastră:

Bomboanele cu Valeriană MARNYS® induc o stare de calm și ajută la reducerea stărilor de anxietate, precum și la combaterea insomniei. Gust Delicios de Mere. Potrivite pentru Vegani. Fabricate în Spania la cele mai înalte standarde de calitate. Nu Conțin zahăr!

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

  1. Reducerea bufeurilor la femeile aflate la menopauză

Un studiu a arătat că administrarea de valeriană a ajutat la reducerea atât a severității, cât și a frecvenței bufeurilor la femeile care trec prin menopauză. Modificările hormonale sunt cele care provoacă bufeuri.

Bufeurile provoacă:

  • transpirație,
  • bătăi rapide ale inimii
  • căldură bruscă

Până la 80% dintre femeile care se confruntă cu menopauză vor avea bufeuri, la fel ca 90% până la 100% dintre femeile cărora li s-au îndepărtat ovarele. Ele îți pot perturba somnul dacă se întâmplă noaptea.

Terapiile hormonale sunt disponibile persoanelor care doresc să reducă bufeurile. Cu toate acestea, aceste terapii nu sunt potrivite pentru persoanele cu un risc crescut de a dezvolta boli de inimă, cheaguri de sânge, accident vascular cerebral sau cancer de sân. Cele care caută terapii alternative pot găsi utilă luarea valerianei.

Riscuri și efecte secundare

Deși valeriana este considerată, în general, o plantă sigură, pot apărea efecte secundare precum dureri de cap, amețeli sau probleme cu stomacul. Uneori, oamenii pot avea o reacție la valeriană opusă a ceea ce urmăreau – să se simtă anxioși și neliniştiți în loc să fie calmi și somnoroși.

Majoritatea studiilor nu arată efecte nocive asupra fertilității sau dezvoltării fetale, dar sunt necesare mai multe cercetări. Consultați-vă cu medicul dumneavoastră înainte de a lua valeriană dacă sunteți însărcinată sau alăptați. De asemenea, ar trebui să discutați cu un medic înainte de a da valeriană copiilor.

Pentru majoritatea oamenilor, valeriana nu pare să provoace nici un fel de dependență și nici simptome de sevraj.

Cu toate acestea, există câteva rapoarte de simptome de sevraj atunci când valeriana a fost utilizată pe perioade foarte lungi de timp. Dacă doriți să încetați să luați valeriană după o perioadă lungă de timp, atunci ar trebui să vă reduceți doza treptat, în loc să vă opriți dintr-o dată pentru a fi în siguranță.

Deoarece vă poate face somnoros, nu luați suplimente de valeriană înainte de a conduce vehicule, de a folosi utilaje grele sau de a face orice activitate care necesită vigilență. Dacă aveți boală hepatică, evitați să luați valeriană.

Rădăcina de valeriană poate crește efectele altor somnifere, așa că nu este recomandat să o combinați cu alte somnifere. De asemenea, nu trebuie combinat cu depresive, cum ar fi alcoolul, benzodiazepinele și narcoticele, deoarece valeriana poate crește efectul sedativ al depresivelor.

Valeriana poate interfera, de asemenea, cu unele medicamente prescrise și poate crește efectele altor suplimente naturale, cum ar fi sunătoarea, kava și melatonina.

Consultați-vă cu medicul dumneavoastră înainte de a lua valeriană dacă aveți probleme cronice de sănătate și, de asemenea, pentru a verifica dacă valeriana va interacționa sau nu cu oricare dintre celelalte medicamente sau suplimente curente.