Omega 6 – Beneficii, Alimente Bogate, Riscuri

Omega-6 este un acid gras esențial care este necesar pentru o sănătate optimă, dar nu poate fi produs singur de către organism. 

Acizii grași omega-6, ca și omega-3, sunt acizi grași esențiali care pot fi obținuți numai prin alimente și suplimente. Dar, chiar dacă această grăsime sănătoasă nu este produsă deloc în organism, acizii grași omega-6 sunt foarte importanți pentru creier și joacă un rol integral în creștere și dezvoltare.

omega 3 6 9 beneficii

Cu toate acestea, acest acid gras polinesaturat (PUFA) face mult mai mult decât să mențină creierul în bună ordine. De asemenea, stimulează creșterea pielii și a părului, menține o bună sănătate a oaselor, ajută la reglarea metabolismului, menține sistemul de reproducere sănătos, etc.

Beneficii Omega-6

– Ajută la reducerea durerii nervoase

Studiile arată că administrarea acidului gamma linolenic (GLA) – un tip de acid gras omega-6 – poate reduce simptomele durerii nervoase la persoanele cu neuropatie diabetică pe termen lung. Neuropatia diabetică este un tip de afectare a nervilor care poate apărea ca urmare a diabetului slab controlat.

Un studiu din revista Diabetes Care a constatat că administrarea GLA timp de un an a fost semnificativ mai eficientă în scăderea simptomelor neuropatiei diabetice decât un placebo.

Deși sunt necesare mai multe cercetări, acest lucru ar putea avea efecte de anvergură și poate fi benefic pentru persoanele cu o varietate de afecțiuni care cauzează dureri nervoase, inclusiv cancer și HIV.

– Poate trata artrita reumatoidă

Poliartrita reumatoidă este o tulburare inflamatorie cronică caracterizată prin simptome ale poliartritei reumatoide, cum ar fi dureri articulare, rigiditate și umflături.

Deși tratamentul tradițional implică de obicei utilizarea medicamentelor eliberate pe bază de rețetă și terapia fizică, anumite tipuri de acizi grași omega-6 pot ajuta la reducerea simptomelor și la menținerea durerilor articulare la distanță.

Uleiul de primăvară, în special, provine din semințele unei flori sălbatice native americane și conține 7% până la 10 % GLA. Dovezile preliminare sugerează că uleiul de primăvară poate reduce durerea, umflarea și rigiditatea dimineții. Poate dura până la șase luni pentru a observa efectele, dar este posibil să nu oprească progresia bolii, ceea ce înseamnă că pot apărea leziuni articulare.

Pentru tratarea artritei reumatoide, Fundația pentru artrită sugerează administrarea zilnică între 540 miligrame și 2,8 grame de ulei de primăvară în doze divizate, dar este recomandat să vă adresați medicului dumneavoastră înainte de a începe suplimentarea.

– Poate ajuta la reducerea simptomelor ADHD

Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție, cunoscută și sub numele de ADHD, este o afecțiune care poate afecta atât copiii, cât și adulții și poate provoca simptome precum atenția limitată, hiperactivitatea, impulsivitatea și schimbările de dispoziție.

Un studiu din Suedia s-a concentrat pe tratarea subiecților cu tulburare de deficit de atenție și hiperactivitate (ADHD) utilizând suplimente de acizi grași omega-3 și omega-6. Studiul a inclus un total de șase luni de testare cu 75 de copii și adolescenți.

În timp ce majoritatea nu au răspuns la tratamentul cu omega-3 și omega-6, un subgrup de 26% a răspuns cu o reducere de peste 25% a simptomelor ADHD. După șase luni, 47% au prezentat îmbunătățiri ale simptomelor.

– Reduce tensiunea arterială

Tensiunea arterială ridicată este o afecțiune gravă care poate crește forța sângelui asupra pereților arterelor, punând mai multă tensiune pe mușchiul inimii și determinând slăbirea acestuia în timp.

Studiile arată că acidul gamma linolenic singur sau combinat cu ulei de pește omega-3 poate ajuta la reducerea simptomelor hipertensiunii arteriale.

De fapt, un studiu efectuat pe bărbați cu tensiune arterială crescută la limită a arătat că administrarea de ulei de coacăze negre, un tip de ulei care are un conținut ridicat de GLA, a reușit să reducă semnificativ tensiunea diastolică în comparație cu un placebo.

Îți recomandăm:

Omega 3, 6, 7, 9 Vegan – Acizi Grași pentru Memorie, Inimă, Colesterol, Piele și Articulatii – 125ml

Omega 3, 6, 7, 9 Vegan de la partenerul nostru Grădina Sănătății, formula Speciala cu 4 tipuri de Acizi Grași Omega 3, 6, 7, 9

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

– Scade riscul bolilor de inimă

Organizațiile din domeniul sănătății, cum ar fi American Heart Association, recomandă adesea înlocuirea uleiurilor vegetale bogate în grăsimi polinesaturate, cum ar fi acidul linoleic, în locul grăsimilor saturate, pentru a reduce riscul bolilor coronariene.

Desigur, rețineți că unele alegeri sunt mai bune decât altele în ceea ce privește uleiurile vegetale, deoarece multe sunt adesea foarte rafinate și derivate din culturi modificate genetic, care se află în fruntea listei de alimente omega 6 de evitat.

Cu toate acestea, acidul linoleic poate fi obținut și din alte surse, inclusiv nuci și semințe. Nucile, în special, sunt o sursă excelentă de omega-6, oferind aproximativ 11 grame de acid linoleic, precum și o cantitate bună de acid alfa-linolenic, un acid gras omega-3 pe bază de plante care vă poate ajuta să vă păstrați aportul de acid gras echilibrat.

– Sprijină sănătatea oaselor

Pe măsură ce îmbătrânim, începem să pierdem încet țesutul osos, rezultând un risc crescut de fracturi și căderi.

Studiile publicate în Jurnalul American de Nutriție Clinică indică faptul că acizii grași polinesaturați (PUFA) pot ajuta la conservarea formării scheletice pe măsură ce îmbătrânim. Acesta arată că atât bărbații, cât și femeile au prezentat o îmbunătățire a oaselor șoldurilor și coloanei vertebrale atunci când luau grăsimi omega-6 și omega-3 .

În plus, raportul acestor acizi grași esențiali poate intra, de asemenea, în joc. Cercetătorii au raportat că consumul unui raport mai mare de acizi grași omega-6 și omega-3 a fost asociat cu o densitate minerală osoasă mai mică în șolduri pentru ambele sexe.

Alimente și suplimente cu Omega 6

Există mai multe tipuri de acizi grași omega-6 și majoritatea provin din uleiuri vegetale, cum ar fi acidul linoleic. Acidul linoleic este transformat în GLA în organism.

De acolo, se descompune și mai mult, rezultând ceea ce este cunoscut sub numele de acid arahidonic. GLA poate fi găsit în mai multe uleiuri pe bază de plante, inclusiv ulei de primăvară, ulei de borage și ulei de semințe de coacăz negru.

Carnea de vită, puiul, ouăle, nucile și semințele sunt, de asemenea, surse excelente de acizi grași omega-6. Cu toate acestea, este important să optați pentru alimente integrale organice, neprelucrate și fără OMG ori de câte ori este posibil pentru a maximiza potențialele beneficii omega 6.

Iată o listă a diferitelor tipuri de acizi grași omega-6 și de unde le puteți obține:

  1. Acid linoleic: ulei de soia, ulei de porumb, ulei de șofrănel, ulei de floarea soarelui, ulei de arahide, ulei de semințe de bumbac, ulei de tărâțe de orez
  2. Acid arahidonic: ulei de arahide, carne, ouă, produse lactate
  3. Acid gamma linolenic: semințe de cânepă, spirulină, ulei de primăvară, ulei de borage, ulei de semințe de coacăz negru

Cele mai bogate alimente în Omega-6:

  1. Șofranul;
  2. Semințe de struguri;
  3. Ulei de floarea soarelui;
  4. Ulei de mac;
  5. Ulei de porumb;
  6. Ulei de nucă;
  7. Ulei din semințe de bumbac;
  8. Ulei de soia;
  9. Ulei de susan.

Riscuri și efecte secundare

Din păcate, dieta tipică americană tinde să conțină mult mai mulți acizi grași omega-6 decât acizii grași omega-3, în special pentru că omega-6 se află într-o mulțime de alimente nesănătoase. Cum ar fi sosuri de salată, chipsuri de cartofi, pizza, feluri de mâncare din paste și carne procesată, cum ar fi cârnații.

De ce este omega 6 rău atunci când este consumat în cantități mari? Consumul excesiv de uleiuri vegetale sau acizi linoleici poate contribui la inflamație și poate crește riscul apariției unor afecțiuni grave. Acestea pot fi boli de inimă, cancer, astm, artrită și depresie, motiv pentru care ar trebui să vă mențineți aportul moderat.

Îți recomandăm:

Omega 3, 6, 7, 9 Vegan – Acizi Grași pentru Memorie, Inimă, Colesterol, Piele și Articulatii – 125ml

Omega 3, 6, 7, 9 Vegan de la partenerul nostru Grădina Sănătății, formula Speciala cu 4 tipuri de Acizi Grași Omega 3, 6, 7, 9

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Coenzima Q10 – Beneficii Pentru Piele„.