Cum ajută Chlorella corpul tău? Explorează care sunt beneficiile sale

Chlorella este o algă verde strălucitore. Principalul beneficiu al chlorellei este că poate ajuta la prevenirea tipului de afectare celulară care crește riscul de diabet, boli de inimă, boala Alzheimer și anumite tipuri de cancer. Acest lucru se datorează nivelurilor ridicate de antioxidanți precum vitamina C, acizi grași omega-3 și carotenoizi precum beta-carotenul, care luptă împotriva radicalilor liberi.

Chlorella este, de asemenea, considerată un „super-aliment” deoarece este bogată în proteine, fier, fibre alimentare, vitamine B și carbohidrați complecși. Acești nutrienți pot ajuta la prevenirea deficienței de fier în timpul sarcinii. Chlorella este, de asemenea, folosită pentru a trata colesterolul ridicat, crampele menstruale, fibromialgia și depresia, deși lipsesc dovezile științifice care susțin aceste afirmații.

Cuprins:
5/5
5/5
5/5

Ce beneficii are Chlorella?

Utilizarea suplimentelor ar trebui să fie individualizată și verificată de un profesionist din domeniul sănătății, cum ar fi un dietetician, farmacist sau medic. Niciun supliment nu este destinat să trateze, să vindece sau să prevină o boală. Chlorella este o sursă bună de mulți nutrienți, cum ar fi proteine, fier, fibre, carbohidrați, antioxidanți și multe altele.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

Datorită conținutului său nutrițional, unii oameni susțin că poate fi utilizată pentru o serie de afecțiuni de sănătate. Cu toate acestea, nu există suficiente dovezi pentru a susține majoritatea afirmațiilor sale. Mai jos sunt câteva beneficii ale chlorellei dovedite prin cercetări.

Scade colesterolul ridicat

Colesterolul ridicat este un factor de risc pentru bolile de inima. Modificările dietei sunt recomandate pentru a reduce nivelul de colesterol atunci când este ridicat. De asemenea, sunt prescrise medicamente pentru a trata nivelurile ridicate de colesterol. Cu toate acestea, există mult interes pentru modalități alternative de reducere a colesterolului. Chlorella a fost studiată ca ajutor pentru scăderea colesterolului.

Potrivit unui studiu din 2014 publicat în Nutrition Journal, o doză zilnică de 416 miligrame (mg) de chlorella a îmbunătățit nivelul lipidelor din sânge la 62 de adulți cu colesterol moderat crescut. Nu numai că au existat reduceri ale colesterolului total, trigliceridelor și colesterolului LDL („rău”), dar au existat și creșteri ale colesterolului HDL („bun”).

  1. O meta-analiză publicată în 2018 a constatat că suplimentarea cu chlorella în cantități de 4 grame zilnic timp de cel puțin opt săptămâni a redus semnificativ colesterolul total, colesterolul LDL-C, tensiunea arterială și zahărul din sânge în comparație cu placebo.
  2. Un studiu mai recent publicat în 2021 a constatat că doze mai mici (1.500 de miligrame pe zi) la persoanele cu diabet au afectat pozitiv profilurile lipidice și nivelul zahărului din sânge.
  3. O altă meta-analiză publicată în 2022 a concluzionat că suplimentarea cu chlorella a redus colesterolul total și LDL, dar nu a îmbunătățit trigliceridele sau colesterolul HDL. Efectele au fost observate la 1.500 de miligrame pe zi, în timp ce dozele mai mari nu au avut niciun efect.

Este nevoie de mai multe cercetări înainte de a recomanda suplimentarea cu chlorella pentru colesterolul ridicat. Consultați mai întâi medicul dumneavoastră înainte de a începe orice supliment.

Reduce riscul de anemie în timpul sarcinii

Necesarul de fier crește în timpul sarcinii, ducând uneori la anemie dacă persoana devine deficitară de fier. Chlorella se întâmplă să fie o sursă excelentă de fier. Într-un studiu din 2010 din revista Plant Food for Human Nutrition, cercetătorii din Japonia au oferit la 70 de gravide fie o doză zilnică de 6 grame (6.000 de miligrame) de supliment de chlorella, fie un placebo.

Tratamentul a început de la 12 până la 18 săptămâni de gestație și a continuat până la naștere. În comparație cu grupul placebo, persoanele din studiu cărora li sa administrat chlorella au avut niveluri semnificativ mai mari de hemoglobină în timpul celui de-al doilea și al treilea trimestru.

Nivelurile scăzute de hemoglobină sunt utilizate pentru a diagnostica anemia. Interesant este că cei care au primit chlorella au avut, de asemenea, o incidență mai mică a edemului (umflarea țesuturilor), proteinuriei (proteine în urină) și hipertensiunii gestaționale (tensiune arterială ridicată).

Chlorella Contraindicații

Nu este de așteptat ca Chlorella să provoace efecte adverse la un sugar alăptat. Cu toate acestea, poate face ca laptele matern să devină verde. Dacă alăptați sau intenționați să alăptați, cel mai bine este să consultați un medic despre utilizarea chlorellei. De asemenea, siguranța Chlorellei la copii nu a fost stabilită.

Persoanele alergice la mucegai pot fi, de asemenea, alergice la chlorella. Pentru a fi în siguranță, luați o doză mai mică de „test” de chlorella și așteptați 24 până la 48 de ore pentru a vedea dacă apar simptome de alergie. Aceleași preocupări se aplică și dacă aveți o alergie la iod, deoarece chlorella este deosebit de bogată în iod.

Chlorella poate provoca, de asemenea, o reacție proastă la persoanele cu boală tiroidiană, având în vedere că aportul în exces de iod poate provoca o agravare a simptomelor hipertiroidiene sau o „accidentare a iodului” la persoanele cu hipotiroidism.

5/5
5/5
5/5

Cum se administrează Chlorella?

Nu există linii directoare pentru utilizarea corespunzătoare sau cantitățile de chlorella de luat. Doza zilnică cuprinsă între 3 grame și 10 grame pe cale orală este frecventă. Nu depășiți niciodată doza zilnică recomandată de producător. În orice caz, începeți cu cea mai mică doză posibilă și creșteți-o treptat. Acest lucru vă poate ajuta să evitați efectele secundare gastrointestinale.

Tabletele sunt cea mai ușoară formă de chlorella de utilizat, deoarece doza este controlată și constantă. Dacă utilizați o pulbere sau un lichid, utilizați măsurători exacte pentru a evita subdozarea sau supradozajul. Pulberea de chlorella poate fi amestecată cu apă, suc, iaurt și smoothie-uri, dar rețineți că are un miros și o aromă ușor de alge marine. Unii oameni consideră că adăugarea acestuia la sosuri de vinaigretă, supe miso, cartofi prăjiți sau iarbă de grâu poate ascunde mirosul și gustul. Gătirea chlorellei nu îi diminuează valoarea nutritivă.

Ce se întâmplă dacă iau prea multă chlorella?

Nu există multe informații despre chlorella și dozare, dar este probabil să aveți reacții adverse dacă luați prea mult. Chlorella conține cantități mari de vitamina K, care poate promova coagularea sângelui și poate reduce eficacitatea diluanților de sânge precum Jantoven (warfarina).

Dacă vi se prescrie warfarină, discutați cu medicul dumneavoastră despre orice suplimente pe care le luați (sau intenționați să le luați) , inclusiv chlorella. Medicul ar trebui să comande teste de sânge pentru a monitoriza cât de bine funcționează warfarina și poate face ajustări ale dozei dacă este necesar.

Chlorella poate amplifica efectele oricăror medicamente fotosensibilizante (medicamente care cresc sensibilitatea la lumina soarelui), expunându-vă la un risc mai mare de arsuri solare. Asigurați-vă că nu vă expuneți la soare sau folosiți protecție solară.

Cum se păstrează Chlorella?

Urmați instrucțiunile producătorului de pe eticheta produsului pentru depozitare. Nu o depozitați la îndemâna copiilor.

Suplimente similare

Spirulina și varecul sunt alte două suplimente populare pe bază de alge. Spirulina este o algă albastru-verde care conține substanțe nutritive, inclusiv vitamine solubile în grăsimi, beta caroten și minerale. Kelp este un tip de alge marine brune care crește de obicei în pădurile subacvatice. Oferă hrană vieții marine, dar este și un aliment de bază pentru oameni. Ca supliment, este adesea folosit ca sursă de iod.

Surse de Chlorella

Chlorella este disponibilă în cea mai mare parte sub formă de supliment. Poate fi procurată cu ușurință online, precum și în multe magazine cu produse naturiste și magazine specializate în suplimente alimentare. Tabletele sunt cea mai ușoară formă de chlorella de utilizat, deoarece doza este controlată și constantă.

Dacă utilizați o pulbere sau un lichid, utilizați măsurători exacte pentru a evita subdozarea sau supradozarea. Pentru a asigura calitatea și siguranța, optați pentru mărci care au fost testate și certificate de un organism independent. Contaminarea are loc adesea cu ingrediente pe bază de alge.

Prezența unui sigiliu USP, NSF sau ConsumerLab vă spune că produsul a fost testat pentru prezența contaminanților, cum ar fi arsenul și plumbul, și că nu a fost găsit niciunul. Se știe că un tip de alge, numit Aphanizomenon flos-aquae, are toxine și este cel mai bine evitat.

Deși ar putea fi tentant să cumpărați „adevărata” chlorella din Asia, pentru a face acest lucru este nevoie de prudență. Dacă nu puteți citi limba de pe eticheta produsului, nu puteți ști niciodată cu siguranță ce alte ingrediente pot fi în supliment (sau ce ingrediente pot lipsi).

Rezumat

Chlorella este un supliment pe bază de alge bogat în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Este adesea promovat ca o sursă bună a acestor nutrienți pentru persoanele care nu consumă fructe și legume adecvate în dieta lor. Cu toate acestea, multe dintre beneficiile promovate pentru sănătate ale chlorellei nu sunt susținute de cercetare.

O dietă care oferă cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi vă va oferi multe vitamine, minerale, fibre și antioxidanți de care aveți nevoie. Pulberile verzi și suplimentele pe bază de alge nu trebuie considerate o alternativă la o dietă bogată în fructe și legume.

Chlorella ajută la alcalinizarea organismului?

În timp ce marketingul folosește acest termen în promovarea produselor, niciun aliment sau băutură nu poate schimba semnificativ nivelul pH-ului din sânge (pH-ul se referă la faptul dacă o substanță este acidă, alcalină sau neutră). 

Ideea că multe alimente pe care le consumăm în dieta noastră sunt acide și pot duce la boli este teoretică și nu se bazează pe dovezi. Plămânii și rinichii noștri sunt implicați în reglarea strânsă a pH-ului sângelui, indiferent de ceea ce mâncăm. Un nivel al pH-ului din sânge în afara intervalului normal nu este de dorit și ar duce la alte probleme de sănătate.

Poate chlorella ajuta la reducerea simptomelor asociate cu fibromialgia?

Unele dovezi preliminare (primare) indică faptul că suplimentarea cu chlorella poate ajuta la reducerea simptomelor dureroase asociate cu fibromialgia. Într-un studiu, o combinație de tablete de chlorella și extract lichid a ajutat la reducerea simptomelor durerii în comparație cu un placebo. 

Mai multe cercetări ar ajuta la determinarea celei mai bune forme de supliment și a dozelor adecvate. Asigurați-vă că discutați cu medicul sau nutriționistul dacă vă gândiți să utilizați chlorella.

Suplimentarea cu chlorella este bună pentru ficat?

Unele dovezi preliminare (primare) sugerează că suplimentarea cu chlorella a redus enzimele hepatice și markerii inflamației (comparativ cu placebo) la persoanele cu boală hepatică grasă non-alcoolică (NAFLD). Sunt încă necesare cercetări suplimentare. Dacă vă gândiți la suplimentarea cu chlorella, discutați mai întâi argumentele pro și contra cu medicul sau nutriționistul.