Beneficiile Uleiului de Cocos

Ce este uleiul de cocos?

Până în prezent, există peste 1.500 de studii care arată că uleiul de cocos este unul dintre cele mai sănătoase alimente de pe planetă.

Nu este de mirare că nucă de cocos este considerat „arborele vieții” în multe locații tropicale. Uleiul de cocos se face prin presarea miezului uscat de nucă de cocos, numit copra, sau prin presarea miezului proaspăt.

Laptele și uleiul din nucă de cocos sunt presate, apoi uleiul este îndepărtat. Are o textură fermă la temperatura rece, deoarece grăsimile din ulei, care sunt în mare parte grăsimi saturate, sunt formate din molecule mai mici. La temperaturi de aproximativ 25°C, se lichefiază.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

Acest ulei este, de asemenea, ușor absorbit în piele datorită moleculelor sale de grăsime mai mici, ceea ce îl face un excelent hidratant pentru piele și scalp.

Nu există nicio îndoială că mulți oameni sunt confuzi dacă ar trebui sau nu să consume ulei de cocos în mod regulat, mai ales după raportul din 2017 al Asociației Americane a Inimii (AHA) privind grăsimile saturate, care recomandă reducerea grăsimilor saturate din dieta dumneavoastră. Acest lucru nu înseamnă că oamenii ar trebui să evite consumul.

De fapt, Asociația Americană a Inimii recomandă să rămâneți la 30 de grame pe zi pentru bărbați și 20 de grame pe zi pentru femei, adică aproximativ 2 linguri sau, respectiv, 1,33 linguri de ulei de cocos.

În plus, ar trebui să subliniem că Asociația Americană a Inimii a subliniat că nu trebuie să evităm complet grăsimile saturate și asta pentru că avem nevoie de ele. Funcționează pentru a îmbunătăți funcția imunitară și pentru a proteja ficatul de toxine.

În timp ce AHA se concentrează asupra modului în care grăsimile saturate pot crește nivelul de colesterol LDL (colesterol rău), trebuie să ne amintim că uleiul de cocos acționează pentru a reduce inflamația în mod natural. Reducerea inflamației ar trebui să fie cel mai mare obiectiv de sănătate al tuturor, deoarece este cauza principală a bolilor de inimă și a multor alte afecțiuni.

Deci, în ciuda întrebărilor dacă uleiul de cocos este sau nu sănătos, se recomandă consumul acestuia pentru a reduce inflamația, pentru a sprijini sănătatea cognitivă și a inimii și pentru a crește nivelul de energie.

Beneficiile uleiului de cocos

  1. Ajută la tratarea bolii Alzheimer

Digestia acizilor grași cu lanț mediu de către ficat creează cetone care sunt ușor accesibile de creier pentru energie. Cetonele furnizează energie creierului fără a fi nevoie de insulină pentru a procesa glucoza în energie.

Cercetările au arătat că creierul își creează de fapt propria insulină pentru a procesa glucoza și a alimenta celulele creierului. Studiile sugerează, de asemenea, că, pe măsură ce creierul unui pacient cu Alzheimer își pierde capacitatea de a-și crea propria insulină, cetonele din uleiul de cocos ar putea crea o sursă alternativă de energie pentru a ajuta la repararea funcției creierului.

O revizuire din 2020 evidențiază rolul trigliceridelor cu lanț mediu în prevenirea bolii Alzheimer datorită proprietăților lor neuroprotective, antiinflamatorii și antioxidante.

  1. Tratează infecția tractului urinar și a rinichilor și protejează ficatul

Se știe că uleiul de cocos clarifică și îmbunătățește simptomele infecției urinare și infecțiile renale. Acizii grași cu catenă medie din ulei funcționează ca un antibiotic natural prin distrugerea învelișului lipidic al bacteriilor și uciderea acestora.

Cercetările arată, de asemenea, că uleiul de cocos protejează direct ficatul de leziuni.

Apa de cocos ajută, de asemenea, la hidratarea și susține procesul de vindecare. Medicii au injectat chiar și apă de cocos pentru a curăța pietrele la rinichi.

  1. Previne și tratează cancerul

Uleiul de cocos are două calități care îl ajută să lupte împotriva cancerului, inclusiv cetonele produse în ulei. Celulele tumorale nu sunt capabile să acceseze energia din cetone și sunt dependente de glucoză.

Se crede că o dietă ketogenă ar putea fi o posibilă componentă pentru a ajuta pacienții cu cancer să se recupereze.

A doua calitate este conținutul de acizi grași cu lanț mediu din uleiul de cocos. Pe măsură ce acizii grași cu catenă medie digeră pereții lipidici ai bacteriilor, ele pot ucide și bacteriile Helicobacter pylori despre care se știe că crește riscul de cancer de stomac.

În plus, cercetările arată că acidul lauric găsit în uleiul de cocos poate avea acțiuni anticancerigene prin declanșarea efectelor anti-proliferare și pro-apoptotice.

  1. Întărește sistemului imunitar (antibacterian, antifungic și antiviral)

Uleiul de cocos conține acid lauric (monolaurină), care s-a dovedit că reduce candida, luptă împotriva bacteriilor și creează un mediu ostil pentru viruși. Multe boli astăzi sunt cauzate de creșterea excesivă a bacteriilor rele, ciupercilor, virușilor și paraziților în organism.

O revizuire din 2020 indică faptul că are activitate antimicrobiană și ajută la activarea naturii antiinflamatorii a răspunsului imunitar din corpul uman.

  1. Sprijină memoria și funcția creierului

Într-un studiu din 2004 publicat în Journal of Neurobiology of Aging, cercetătorii au descoperit că acizii grași cu catenă medie din uleiul de cocos a îmbunătățit problemele de memorie la subiecții mai în vârstă.

La toți pacienții a existat o îmbunătățire marcată a capacității lor de reamintire după administrarea acestui acid gras. Acizii grași cu catenă medie sunt absorbiți cu ușurință în organism și pot fi accesați în creier fără utilizarea insulinei. Astfel, ei sunt capabili să alimenteze celulele creierului mai eficient.

  1. Poate îmbunătăți problemele pielii (arsuri, eczeme, mătreață, dermatită și psoriazis)

Uleiul de cocos este minunat ca agent de curățare a feței, hidratant și poate fi folosit ca protecție solară, dar poate trata și multe afecțiuni ale pielii. Acizii grași (caprilic și laurici) din uleiul de cocos reduc inflamația la nivel intern și extern și hidratează, făcându-i o soluție excelentă pentru toate tipurile de afecțiuni ale pielii.

Protejează pielea și are mulți antioxidanți care o vindecă. În plus, proprietățile antimicrobiene echilibrează sursele de candidă sau fungice care pot cauza multe afecțiuni ale pielii.

  1. Susține sănătatea oaselor

Stresul oxidativ și radicalii liberi sunt cei mai mari vinovați ai osteoporozei. Deoarece uleiul de cocos are un nivel atât de ridicat de antioxidanți, care ajută la combaterea radicalilor liberi, este un tratament natural foarte bun pentru osteoporoză.

Uleiul de cocos crește absorbția calciului în intestin. Cercetările privind osteoporoza au descoperit că uleiul de cocos nu numai că mărește volumul și structura osului la subiecți, ci și scade pierderea osoasă din cauza osteoporozei.

  1. Ajută la tratarea diabetul de tip II

Când celulele refuză să răspundă la insulină și nu mai iau glucoză pentru energie, ele sunt considerate rezistente la insulină. Pancreasul pompează apoi mai multă insulină pentru a compensa și creează un ciclu de supraproducție.

Rezistența la insulină este precursorul diabetului de tip II.

Studiile sugerează că acizii grași cu catenă medie din uleiul de cocos ajută la echilibrarea reacțiilor insulinei din celule și promovează un proces digestiv sănătos. Ele elimină tensiunea de pe pancreas și oferă organismului o sursă consistentă de energie care nu depinde de reacțiile la glucoză, care pot preveni rezistența la insulină și diabetul de tip II.

  1. Ajută la pierderea în greutate

Din cauza abilităților de creare de energie ale uleiului de cocos și a faptului că este un ulei fără carbohidrați, nu este de mirare că este benefic pentru pierderea în greutate. Ajută la arderea grăsimilor și a caloriilor, la scăderea poftei de mâncare și, în studii, a fost deosebit de util în pierderea grăsimii de pe abdomen.

Capacitatea nucii de cocos de a vă ajuta să eliminați grăsimea a fost bine stabilită. Un studiu din 1985 publicat în Journal of Toxicology and Environmental Health a constatat că o singură injecție de acid capric a dus la „scăderea inițial rapidă, apoi treptata a consumului de alimente și o pierdere paralelă a greutății corporale” la șobolanii masculi.

Ar putea părea contraintuitiv să presupunem că consumul de ulei de cocos (o grăsime) va contribui la pierderea grăsimii, dar este de fapt destul de logic. Cheia înțelegerii acestui fenomen constă în capacitatea multidimensională a acizilor grași cu catenă medie de a controla o varietate de procese fiziologice.

De exemplu, în studiul din 1985 menționat mai sus, s-a descoperit că acidul capric prezintă îmbunătățiri semnificative ale funcției tiroidei, ajută la scăderea ritmului cardiac în repaus și ajută corpul să ardă grăsimile pentru energie.

  1. Are efect anti-îmbătrânire

Cercetările publicate în revista medicală Food and Function au descoperit că uleiul de cocos îmbunătățește nivelul de antioxidanți și poate încetini îmbătrânirea. Uleiul de cocos acționează prin reducerea stresului asupra ficatului și scăderea stresului oxidativ.

De asemenea, cercetătorii au descoperit că uleiul de cocos poate sprijini detoxifierea datorită modului în care funcționează cu ficatul.

Pentru a încetini în mod natural îmbătrânirea, luați la micul dejun o lingură de ulei de cocos cu fructe de pădure bogate în antioxidanți. De asemenea, îl puteți aplica direct pe piele pentru beneficii suplimentare pentru sănătate și netezire.

  1. Ajută la echilibrul hormonal

Beneficiile pentru sănătate ale uleiului de cocos includ și echilibrul hormonal. Uleiul de cocos poate ajuta la echilibrarea naturală a hormonilor, deoarece este o sursă excelentă de grăsimi saturate, inclusiv acid lauric.

Studiile au descoperit că uleiul de cocos poate fi o grăsime excelentă de consumat în timpul menopauzei și, de asemenea, poate avea efecte pozitive asupra nivelului de estrogen.