Surse alimentare de vitamine și minerale

De ce avem nevoie de vitamine și minerale?

Vitaminele și mineralele sunt nutrienți esențiali, deoarece îndeplinesc sute de roluri în organism. Există o linie fină între a obține suficient din acești nutrienți (ceea ce este sănătos) și a obține prea mult (care vă poate face rău). O dietă sănătoasă rămâne cea mai bună modalitate de a obține cantități suficiente de vitamine și minerale de care aveți nevoie.

Vitamine și minerale sub formă lichidă:

Cuprins:

Surse alimentare de vitamine

  • Vitamina A

Sursele alimentare includ: ulei de ficat de cod, lapte, ouă, cartofi dulci, morcovi, legume cu frunze și alimente fortificate, cum ar fi cerealele pentru micul dejun.

Ce face: Promovează vederea bună și funcționarea normală a sistemului imunitar.

  • Vitamina C (acid ascorbic)

Sursele alimentare includ: citrice, fructe de padure, rosii, cartofi, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, ardei gras rosii si verzi, varza si spanac.

Ce face: Promovează un sistem imunitar sănătos și ajută la producerea de colagen. De asemenea, este necesar pentru a produce anumiți mesageri chimici în creier.

  • Vitamina D

Sursele alimentare includ: lapte fortificat, brânză și cereale; galbenusuri de ou; somon, ulei de ficat de cod.

Ce face: Menține sănătatea oaselor și ajută organismul să proceseze calciul; important pentru funcționarea sistemului imunitar.

  • Vitamina E

Sursele alimentare includ: legume cu frunze verzi, migdale, alune și uleiuri vegetale precum floarea soarelui, canola și soia.

Ce face: Ca antioxidant, ajută la protejarea celulelor de deteriorare.

  • Vitamina B1 (tiamina)

Sursele alimentare includ: Fasole și produse îmbogățite, fortificate sau din cereale integrale, cum ar fi pâinea, pastele și cerealele

Ce face: Ajută organismul să proceseze carbohidrații și unele proteine.

  • Vitamina B2 (riboflavina)

Sursele alimentare includ: lapte, pâine, cereale fortificate, migdale, sparanghel, carne de pui și carne de vită.

Ce face: Sprijină multe procese ale corpului, cum ar fi transformarea alimentelor în energie. De asemenea, vă ajută corpul să producă globule roșii.

  • Vitamina B3 (niacina)

Sursele de hrană includ: păsări de curte, pește, carne, cereale integrale și cereale fortificate.

Ce face: Ajută la digestie și la transformarea alimentelor în energie; ajuta la producerea colesterolului.

  • Vitamina B6

Sursele de hrană includ: cereale fortificate, înlocuitori de carne fortificați pe bază de soia, cartofi coapți cu piele, banane, pui și curcan, ouă, mazăre și spanac

Ce face: susține sistemul nervos. Ajută organismul să descompună proteinele și zahărul stocat.

  • Vitamina B12

Sursele alimentare includ: carne de vită, scoici, midii, crabi, somon, carne de pasăre și alimente fortificate.

Ce face: ajută la diviziunea celulară și ajută la formarea globulelor roșii.

  • Folat (acid folic)

Sursele alimentare includ: cereale fortificate și produse din cereale; fasole lima, linte și legume cu frunze închise la culoare.

Ce face: promovează dezvoltarea celulelor, previne malformațiile congenitale, promovează sănătatea inimii și ajută la formarea globulelor roșii.

  • Vitamina K

Sursele de hrană includ: legume cu frunze verzi, cum ar fi pătrunjelul, varza; broccoli, varza de Bruxelles; și fructe precum avocado, kiwi și struguri.

Ce face: Ajută la coagularea sângelui și menține sănătatea oaselor.

Îți recomandăm:

Multivitamine Lichide pt Femei cu 147 Ingrediente: Vitamine + Minerale + Aminoacizi + Verdeturi – 500ml

Produs in Suedia dupa o Formula Unica si contine: 13 Vitamine Esentiale, 86 Minerale, 22 Aminoacizi si 20 de Verdeturi. Datorita formei lichide asigura o Absorbtie Maxima, Asimilare instanta si Eficienta 100%. Atat aromele folosite cat si culoarea sunt 100% naturale.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Surse alimentare de minerale

  • Calciu

Sursele alimentare includ: produse lactate, broccoli, verdeață cu frunze închise la culoare, cum ar fi spanacul și rubarba și produse fortificate, cum ar fi sucul de portocale, laptele de soia și tofu.

Ce face: Ajută la construirea și menținerea oaselor și a dinților puternici. Ajută mușchii să lucreze și sprijină comunicarea celulară.

  • Crom

Sursele alimentare includ: unele cereale, carne de vită, curcan, pește, broccoli și suc de struguri.

Ce face: Ajută la menținerea nivelurilor normale de zahăr din sânge (glucoză).

  • Cupru

Sursele de hrană includ: carne de organe (cum ar fi ficatul), fructe de mare, caju, semințe de floarea soarelui, cereale cu tărâțe de grâu, produse din cereale integrale, avocado și produse din cacao.

Ce face: Ajută la descompunerea fierului, la formarea celulelor roșii din sânge și la producerea de energie pentru celule. De asemenea, ajută la menținerea oaselor, a țesutului conjunctiv și a vaselor de sânge.

  • Fluor

Sursele de hrană includ: apă fluorurată, ceaiuri și pește.

Ce face: Previne cariile dentare și stimulează formarea de oase noi.

  • Iod

Sursele alimentare includ: sare iodata, unele fructe de mare, alge și alge marine.

Ce face: funcționează pentru a produce hormoni tiroidieni.

  • Fier

Sursele alimentare includ: legume cu frunze verzi, fasole, crustacee, carne roșie, ouă, carne de pasăre, alimente din soia și unele alimente fortificate.

Ce face: Transportă oxigenul în toate părțile corpului prin celulele roșii din sânge.

  • Magneziu

Sursele alimentare includ: cereale integrale, legume cu frunze verzi, migdale, nuci braziliene, boabe de soia, alune, fasole lima, mazăre cu ochi negri, avocado, banane.

Ce face: Ajută mușchii și nervii să funcționeze, stabilește ritmul inimii, menține rezistența oaselor și ajută organismul să creeze energie.

  • Mangan

Sursele alimentare includ: lapte, ouă, cereale, curmale, făină de porumb, roșcove, scoici, nuci pecan, migdale, ceai verde și negru, cereale integrale și suc de ananas.

Ce face: susține formarea oaselor și vindecarea rănilor și, de asemenea, ajută la descompunerea proteinelor, colesterolului și carbohidraților. Este, de asemenea, un antioxidant.

  • Molibden

Sursele alimentare includ: leguminoase, produse din cereale și nuci.

Ce face: Ajută la procesarea proteinelor și a altor substanțe.

  • Fosfor

Sursele alimentare includ: produse lactate, carne de vită, pui, halibut, somon, ouă și pâine integrală.

Ce face: ajută celulele să funcționeze, ajută organismul să producă energie, ajută celulele roșii din sânge să furnizeze oxigen și ajută la formarea oaselor.

  • Potasiu

Sursele alimentare includ: broccoli, cartofi cu coaja, suc de prune uscate, suc de portocale, legume cu frunze verzi, banane, stafide și roșii.

Ce face: Ajută sistemul nervos și mușchii; ajută la menținerea unui echilibru sănătos al apei.

  • Seleniu

Sursele alimentare includ: carne de organe (cum ar fi ficatul), creveți, crabi, somon, halibut și nuci braziliene.

Ce face: Ajută la protejarea celulelor împotriva daunelor și reglează hormonul tiroidian.

  • Zinc

Sursele alimentare includ: carne roșie, cereale fortificate, stridii, migdale, arahide, năut, alimente din soia și produse lactate.

Ce face: susține funcția imunitară, precum și sistemul reproducător și nervos.

Vitamine și minerale sub formă lichidă

Îți recomandăm:

Multivitamine Lichide pt Barbati cu 147 Ingrediente: Vitamine + Minerale + Aminoacizi + Verdeturi – 500ml

Produs in Suedia dupa o Formula Unica si contine: 13 Vitamine Esentiale, 86 Minerale, 22 Aminoacizi si 20 de Verdeturi. Datorita formei lichide asigura o Absorbtie Maxima, Asimilare instanta si Eficienta 100%. Atat aromele folosite cat si culoarea sunt 100% naturale.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.