Ce vitamine, minerale și suplimente întăresc sistemul imunitar?

Indiferent dacă lupți împotriva unei infecții sau a unei răceli, adăugarea unor vitamine care întăresc imunitatea la rutina ta poate fi incredibil de benefică. De fapt, s-a dovedit că anumite vitamine, minerale și suplimente ajustează funcția imunitară, îmbunătățesc producția de anticorpi și atenuează inflamația pentru a vă face să vă simțiți cel mai bine.

În acest articol, vom acoperi câteva dintre cele mai importante suplimente care întăresc imunitatea și cum vă pot aduce beneficii sănătății, împreună cu câteva sugestii simple despre cum să le utilizați.

Cuprins:

Vitamine

S-a demonstrat că multe vitamine ajută la creșterea capacității organismului de a evita infecțiile. Iată câteva dintre cele mai importante vitamine care întăresc imunitatea.

  1. Vitamina C

Vitamina C joacă un rol central în funcția imunitară și este adesea folosită pentru a ajuta la creșterea apărării organismului împotriva infecțiilor. Destul de impresionant, un studiu din 2006 în Annals of Nutrition & Metabolism a descoperit chiar că aportul suficient de vitamina C în dieta ta ar putea ajuta la scăderea simptomelor și la scurtarea duratei infecțiilor respiratorii.

  • Recomandare de dozare: 75–90 miligrame pentru femei, respectiv bărbați.
  1. Vitamina D3

Vitamina D este un micronutrient important implicat în multe aspecte ale sănătății și este, de asemenea, una dintre vitaminele de top pentru stimularea sistemului imunitar. Nu numai că vitamina D3 este parte integrantă a funcției celulelor imunitare din organism, dar o deficiență a acestui micronutrient important poate crește de fapt riscul de infecție.

Asigurați-vă că alegeți vitamina D3 față de alte forme, deoarece este cea mai eficientă în îmbunătățirea stării vitaminei D în organism.

  • Dozaj recomandat: 10-20 miligrame
  1. Vitamina A

Această vitamină solubilă în grăsimi este vitală pentru menținerea vederii sănătoase, susținerea sănătății pielii și promovarea creșterii și dezvoltării adecvate. În plus, vitamina A este, de asemenea, crucială pentru dezvoltarea anumitor celule imunitare necesare pentru a lupta împotriva inflamației și infecțiilor, câștigându-i un loc ca unul dintre cele mai bune suplimente pentru a stimula sistemul imunitar.

  1. Vitamina E

Vitamina E se dublează atât ca vitamină solubilă în grăsimi, cât și ca antioxidant puternic, ajutând la lupta împotriva radicalilor liberi și la prevenirea daunelor oxidative ale celulelor. Fiind una dintre cele mai importante vitamine care stimulează imunitatea, studiile arată că suplimentarea cu vitamina E ar putea îmbunătăți funcția imunitară, crește producția de globule albe și crește rezistența împotriva infecțiilor.

  • Dozaj recomandat: 15 miligrame
  1. Vitamina B6

Cercetări promițătoare sugerează că vitamina B6 ar putea ajuta la creșterea funcției imunitare pentru a lupta împotriva invadatorilor străini din organism. Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul European de Nutriție Clinică, administrarea vitaminei B6 la pacienții în stare critică a reușit să-și îmbunătățească în mod semnificativ răspunsul imunitar pe o perioadă de două săptămâni.

Între timp, alte studii arată că o deficiență a acestei vitamine cheie poate reduce producția de anticorpi importanți implicați în imunitate.

  • Dozaj recomandat: 1,2-1,7 miligrame

Îți recomandăm:

Multivitamine Lichide pt Femei cu 147 Ingrediente: Vitamine + Minerale + Aminoacizi + Verdeturi – 500ml

Produs in Suedia dupa o Formula Unica si contine: 13 Vitamine Esentiale, 86 Minerale, 22 Aminoacizi si 20 de Verdeturi. Datorita formei lichide asigura o Absorbtie Maxima, Asimilare instanta si Eficienta 100%. Atat aromele folosite cat si culoarea sunt 100% naturale.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Minerale

Mai multe minerale au fost studiate pentru impactul lor asupra funcției imunitare și abilitățile lor de a spori sistemul natural de apărare al organismului. Iată câteva dintre cele mai bune minerale pentru sănătatea imunitară.

  1. Zinc

Considerat adesea unul dintre cele mai eficiente suplimente de stimulare a sistemului imunitar, zincul este crucial pentru menținerea sănătății generale. Cercetările arată că zincul ajută la reglarea răspunsului imunitar și este necesar pentru supraviețuirea, proliferarea și maturarea celulelor imunitare.

De asemenea, studiile clinice au descoperit că consumul de zinc suficient în dieta zilnică poate reduce incidența și poate îmbunătăți rezultatul unor afecțiuni grave precum pneumonia și malaria.

  • Recomandare de dozare: 8-11 miligrame pentru femei, respectiv bărbați
  1. Fierul

Deși este cel mai bine cunoscut pentru rolul său în producția de globule roșii și transportul oxigenului, fierul este, de asemenea, considerat unul dintre cele mai bune suplimente de stimulare a sistemului imunitar.

Studiile arată că anemia cu deficit de fier poate afecta răspunsul imunitar al organismului, ceea ce ar putea crește riscul de îmbolnăvire și infecție. Femeile, sugarii, copiii și cei care urmează o dietă vegană sau vegetariană pot prezenta un risc crescut de deficiență.

  • Recomandare de dozare: 8–18 miligrame pentru bărbați, respectiv femei
  1. Seleniu

Seleniul este un micronutrient puternic care acționează ca un antioxidant pentru a neutraliza radicalii liberi nocivi și pentru a reduce deteriorarea celulelor. Pe lângă inițierea imunității, studiile arată că seleniul poate fi implicat și în reglarea răspunsurilor imune excesive pentru a preveni inflamația pe scară largă.

O recenzie din Lancet a remarcat, de asemenea, că aportul scăzut de seleniu poate fi asociat cu mai multe efecte adverse asupra sănătății, inclusiv o funcție imunitară deficitară, declin cognitiv și un risc crescut de mortalitate.

Suplimente pentru sistemul imunitar

Pe lângă vitaminele și mineralele enumerate mai sus care întăresc imunitatea, alte suplimente pot fi, de asemenea, benefice pentru funcția imunitară. Iată câteva dintre cele mai importante suplimente care întăresc imunitatea pe care trebuie să le adaugi la rutina ta.

  1. Sirop de soc

Derivat din fructele de pădure ale arborelui Sambucus, siropul de soc este adesea numit drept unul dintre cele mai bune suplimente naturale de stimulare a sistemului imunitar. Bogat în polifenoli care promovează sănătatea, siropul de soc este folosit frecvent ca remediu natural pentru a trata simptomele gripei și pentru a accelera recuperarea.

Potrivit unui studiu din Israel, administrarea de sirop de soc de patru ori pe zi timp de cinci zile a scurtat semnificativ durata gripei, comparativ cu un placebo. O altă analiză din 2019 a concluzionat că socul ar putea ajuta, de asemenea, la tratarea simptomelor respiratorii superioare.

  • Dozare recomandată: 1 lingură de până la patru ori pe zi
  1. Probiotice

Probioticele sunt o formă de bacterii benefice găsite în tractul digestiv. Suplimentele probiotice au fost legate de o listă lungă de beneficii pentru sănătate, inclusiv o digestie îmbunătățită, scăderea nivelului de colesterol și, mai ales, îmbunătățirea funcției imunitare.

De fapt, studiile arată că probioticele reglează funcția anumitor celule imunitare și pot fi chiar benefice pentru afecțiuni legate de imunitate, de la infecții virale la alergii și eczeme.

  1. Turmeric

Pe lângă faptul că oferă curry, supe și sosuri cu o nuanță vibrantă, turmericul a fost, de asemenea, studiat pe larg pentru proprietățile sale medicinale puternice.

În special, curcumina, compusul activ găsit în turmeric, s-a dovedit că reduce inflamația, îmbunătățește răspunsurile anticorpilor și modulează funcția imunitară, ceea ce poate oferi protecție împotriva afecțiunilor precum bolile de inimă, alergiile, artrita și diabetul.

  1. Sfântul Busuioc

Cunoscut și sub denumirea de tulsi sau Ocimum tenuiflorum, busuiocul sfânt este folosit în mod obișnuit ca adaptogen pentru a ajuta la îmbunătățirea modului în care corpul dumneavoastră reacționează și se adaptează la stres. Această plantă impresionantă este recunoscută, de asemenea, pentru efectele antiinflamatorii, antimicrobiene și imunomodulatoare și poate fi terapeutică pentru infecții virale, funcție cognitivă și anumite tulburări metabolice.

  1. Ulei esențial de oregano

Datorită proprietăților sale puternice de vindecare, uleiul esențial de oregano este adesea considerat unul dintre cele mai bune suplimente vegane de stimulare a sistemului imunitar de pe piață, mai ales când vine vorba de combaterea infecțiilor.

De exemplu, un studiu realizat de Universitatea din Arizona a măsurat eficacitatea antivirală a uleiului de oregano și a componentului său activ principal, carvacrolul, împotriva norovirusului murin neînvelit (MNV) și a constatat că poate ajuta la controlul norovirusului uman. Un alt studiu in vitro a demonstrat că uleiul esențial de oregano a fost eficient și în inactivarea anumitor tulpini de bacterii patogene.

Riscuri și efecte secundare

Deși suplimentarea poate fi un instrument util pentru a vă crește aportul de anumite vitamine, minerale sau compuși care promovează sănătatea, rețineți că nu ar trebui să fie utilizate în locul unei diete hrănitoare, bine rotunjite.

Nu numai că alimentele bogate în nutrienți, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale și leguminoasele pot furniza multe dintre vitaminele și mineralele enumerate mai sus, dar pot furniza și alți nutrienți esențiali pentru a susține sănătatea imunitară, inclusiv fibre, grăsimi sănătoase pentru inima și antioxidanți.

Dacă aveți vreo afecțiune de bază sau luați medicamente, asigurați-vă că discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a adăuga oricare dintre aceste vitamine care întăresc imunitatea la rutina dumneavoastră. Pe lângă găsirea suplimentelor potrivite pentru dvs., acestea vă pot ajuta și la determinarea dozei potrivite pentru nevoile dumneavoastră specifice.

Rezumat
  1. S-a demonstrat că mai multe suplimente ajută la susținerea sănătății imunitare.
  2. Unele dintre cele mai importante vitamine care stimulează imunitatea includ vitamina A, vitamina B6, vitamina C, vitamina D3 și vitamina E.
  3. În timp, zincul, fierul și seleniul pot ajuta la îmbunătățirea funcției imunitare, la protejarea împotriva deteriorării celulelor și la combaterea infecțiilor.
  4. Alte suplimente care stimulează imunitatea includ siropul de soc, probioticele, turmeric, busuioc sfânt și ulei esențial de oregano.
  5. Pentru cele mai bune rezultate, asigurați-vă că combinați aceste suplimente cu o dietă nutritivă și un stil de viață sănătos.
  6. În plus, dacă aveți orice afecțiuni de sănătate subiacente sau luați alte medicamente, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a începe suplimentarea.

Îți recomandăm:

Multivitamine Lichide pt Barbati cu 147 Ingrediente: Vitamine + Minerale + Aminoacizi + Verdeturi – 500ml

Produs in Suedia dupa o Formula Unica si contine: 13 Vitamine Esentiale, 86 Minerale, 22 Aminoacizi si 20 de Verdeturi. Datorita formei lichide asigura o Absorbtie Maxima, Asimilare instanta si Eficienta 100%. Atat aromele folosite cat si culoarea sunt 100% naturale.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.