Importanța și beneficiile consumlui zilnic de Vitamina C

Vitamina C ajută la formarea și menținerea sănătății oaselor, a pielii și a vaselor de sânge, fiind un nutrient vital pentru sănătate. În organism, acționează ca un antioxidant, ajutând la protejarea celulelor de daunele provocate de radicalii liberi.

Cunoscută și sub numele de acid ascorbic, este un nutrient solubil în apă și apare în mod natural în unele alimente, în special în fructe și legume, de asemenea o putem obține și din suplimente.

vitamina c lipozomala
Cuprins:

De ce avem nevoie de Vitamina C?

Vitamina C este solubilă în apă, iar din această cauză organismul nu o poate reține. Pentru a ne menține un nivel adecvat trebuie să consumăm în fiecare zi alimente care o conțin. Organismul are nevoie de aceasta pentru diferite funcți, cum ar fi:

  • Ajută organismul să producă colagen, L-carnitină și unii neurotransmițători
  • Ca antioxidant, ajută la eliminarea substanțelor nedorite oxidative din organism
  • Ajută corpul să absoarbă fierul
  • Întărește sistemul imunitar
  • Ajută la vindecarea rănilor

Activitatea antioxidantă a vitaminei C poate ajuta la reducerea inflamației și la scăderea riscului de a dezvolta diferite afecțiuni, inclusiv unele tipuri de cancer. Organismul are nevoie de vitamina C pentru a produce colagen care este o componentă vitală în țesuturile fibroase, cum ar fi: tendoanele, ligamentele, pielea, oasele și vasele de sânge.

Îți recomandăm:

Vitamina C Lipozomală 1000 Mg – 20 Fiole cu Absorbție Maximă

Vitamina C Lipozomală cu 1000Mg pentru Sistemul Imunitar, Sistemul Nervos, Extenuare și Oboseală de la partenerul nostru Grădina Sănătății.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

vitamina c beneficii

Beneficiile consumului de Vitamina C:

Vindecarea rănilor

Persoanele cu un aport scăzut pot experimenta o vindecare mai lentă a rănilor, deoarece corpul lor va fi mai puțin capabil să producă colagen. În timpul recuperării, profesioniștii din domeniul sănătății pot recomanda suplimente pentru persoanele cu niveluri scăzute de vitamina C.

Sănătatea cardiovasculară

Studiile au sugerat că ar putea ajuta la lărgirea vaselor de sânge. Acest lucru ar putea ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă și a hipertensiunii arteriale.

Cataracta și degenerescența maculară legată de vârstă

Consumul zilnic a Vitaminei C poate ajuta la scăderea riscului de cataractă și la încetinirea progresului degenerescenței maculare legate de vârstă. Experții consideră că stresul oxidativ poate fi un factor în ambele condiții, astfel încât orice beneficiu se poate datora activității antioxidante a vitaminei C.

Diabet

Un studiu din 2019 a analizat 31 de persoane cu vârsta de aproximativ 60 de ani pentru a vedea dacă administrarea sau nu a suplimentelor de vitamina C a făcut o diferență în ceea ce privește nivelul de glucoză după ce au mâncat.

După administrarea suplimentelor timp de 4 luni, nivelurile de glucoză și tensiunea arterială ale participanților s-au îmbunătățit, comparativ cu administrarea unui placebo. Acest lucru sugerează că vitamina C ar putea, într-o zi, să fie un tratament pentru diabet.

Anemie

Vitamina C îmbunătățește absorbția fierului, iar unii profesioniști din domeniul sănătății recomandă administrarea de suplimente de vitamina C cu tablete de fier pentru a îmbunătăți absorbția la persoanele cu anemie.

Poluare

Unele cercetări au sugerat că o combinație de vitamina C și vitamina E poate avea un efect antioxidant care poate ajuta la reducerea simptomelor de astm și a bolii pulmonare obstructive cronice.

Alergii

În timpul unei reacții alergice, sistemul imunitar declanșează un răspuns inflamator care poate duce la simptome precum umflarea și urticaria. În timpul acestui proces, organismul produce ROS, adică Specii reactive de oxigen, care poate duce la stres oxidativ.

Într-un studiu. persoane cu alergii cutanate sau respiratorii au primit diferite doze de vitamina C intravenoasă, iar cercetătorii au observat severitatea simptomelor participanților. Lucrarea lor concluzionează că administrarea unei doze mari poate ajuta la reducerea simptomelor alergice. De asemenea, s-au găsit dovezi care sugerează că nivelurile scăzute de vitamina C erau frecvente la persoanele cu alergii.

Surse de Vitamina C

Cele mai bune surse de vitamina C sunt fructele și legumele proaspete. Cu toate acestea, căldura și gătitul în apă pot distruge o parte din conținutul de vitamină din aceste alimente, astfel încât consumul de alimente crude este cel mai bun.

Alimente care  o conțin sunt: ardeiul roșu și verde, fructele citrice – lămâi, portocale, grapefruit – kiwi, căpșune, fructe de pădure, spanacul și alte legume cu frunze verzi, roșiile, cartofii dulci ori mazărea.

Semnele deficienței de Vitamina C

O alimentația zilnică săracă în vitamina C poate să conducă la apariția deficienței. Principalele semne ale unei deficiențe sunt următoarele:

  • Slăbiciune
  • Stare de oboseală
  • Dureri ale articulațiilor
  • Dureri musculare
  • Piele uscată
  • Păr uscat, care se rupe ușor
  • Inflamarea gingiilor (gingivită)
  • Învinețirea rapidă a pielii după lovituri
  • Sângerări nazale
  • Pierderi în greutate

Deficiența netratată la timp poate duce și la scăderea producției de colagen, fapt care cauzează rupturi ale țesuturilor.

Nivelurile scăzute a vitaminei C din organism pot duce la scorbut. Simptomele scorbutului includ articulații umflate, sângerări ale gingiilor și dinți liberi, anemie și oboseală.

Aportul maxim recomandat pentru adulți este de 2.000 mg pe zi.

Supliment cu Vitamina C Lipozomală

Îți recomandăm:

Vitamina C Lipozomală 1000 Mg – 20 Fiole cu Absorbție Maximă

Vitamina C Lipozomală cu 1000Mg pentru Sistemul Imunitar, Sistemul Nervos, Extenuare și Oboseală de la partenerul nostru Grădina Sănătății.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.