Vitamina B12 – Deficitul vitaminei B12 și Cauzele Acesteia

Deficitul de Vitamina B12

Deficitul Vitaminei B12 se caracterizează prin dezvoltarea anemiei, combinată cu disfuncția sistemului nervos. Aceasta este esențială pentru funcționarea corectă a celulelor sanguine și a țesutului nervos, iar deficiențele duc la o afecțiune cunoscută sub numele de boală a sistemului combinat. 

vitamina b12 lichida

Simptomele includ senzații anormale, cum ar fi furnicături și amorțeală, slăbiciune a extremităților și pot implica stângăcie, depresie și o stare mentală modificată. Simptomele anemiei includ paloare, slăbiciune, palpitații cardiace și anxietate.

Cauzele deficitului de Vitamina B12

Vitamina B12 necesită o substanță chimică cunoscută sub numele de factor intrinsec, care este produsă de stomac.

Tulburările de stomac, cum ar fi:

  • Gastrita atrofică sau
  • Micșorarea și inflamația stomacului

 pot duce la absorbția necorespunzătoare a B12 și pot duce la deficiență.

Sarcina, hipertiroidismul și cancerul avansat sunt alte cauze, mai puțin frecvente, ale deficitului de vitamina B12.

Vitamina B12

Vitamina B12, cunoscută și sub numele de cobalamină, este necesară pentru producerea de ADN, hormoni și celule roșii din sânge care transportă oxigenul în jurul corpului. Este necesar pentru buna funcționare a sistemului nervos și procesarea grăsimilor și a carbohidraților. 

Această vitamină este deosebit de importantă pentru bebeluși, copii mici și adolescenți. Aportul scăzut al acestei vitamine poate duce la anemie megaloblastică, demență, slăbiciune, leziuni ale nervilor și pierderea poftei de mâncare.

Vitaminele sunt esențiale pentru creșterea și dezvoltarea normală și pentru multe reacții chimice din corpul nostru. Această vitamină este solubilă în apă, ceea ce înseamnă că nu poate fi produsă sau depozitată în corp și trebuie obținută din dietă  în mod regulat. Vitamina B12 se găsește în principal în produse de origine animală.

Doza zilnică de vitamina B12

Actualul AZR pentru vitamina B12 este de 2,4 micrograme pentru adulți. Deoarece multe surse ale acestei vitamine sunt de origine animală, vegetarienii și veganii tind să aibă un conținut scăzut de vitamine. 

De reținut este că ambele vitamine sunt solubile în apă, ceea ce înseamnă că organismul nu păstrează stocuri mari de ele. Prin urmare, este important să obținem nutrienții din alimente, suplimente sau ambele.

Cu toate acestea, este important să reținem că aportul pe termen lung de doze mari din suplimente individuale – dar nu din multivitamine – este asociat cu o creștere de 30 până la 40% a riscului de cancer pulmonar numai la bărbați.

Îți recomandăm:

Vitamina B12 Lichidă 2.5 mcg (Ciancobalamină) – Produs Vegan – 30 ml

Vitamină Lichidă cu Absorbție și Eficiență Sporită de la partenerul nostru Grădina Sănătății.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.