Suplimentele cu Colagen – Beneficii si Alimente

Suplimente cu Colagen

In ultimii ani, suplimentele cu colagen au devenit populare. Majoritatea sunt hidrolizate, ceea ce inseamna ca acesta a fost descompus, si il face mai usor de absorbit.

Colagenul este cea mai abundenta proteina din corpul dumneavoastra. Este componenta majora a tesuturilor conjunctive care alcatuiesc mai multe parti ale corpului, inclusiv tendoanele, ligamentele, pielea si muschii.

5/5
5/5
5/5
Cuprins:

Colagenul are multe functii importante, inclusiv asigurarea structurii pielii si intarirea oaselor.

Exista, de asemenea, mai multe alimente pe care le puteti consuma pentru a creste aportul de colagen, inclusiv pielea de porc si bulionul de oase.

Consumul de colagen poate avea o varietate de beneficii pentru sanatate, de la ameliorarea durerilor articulare pana la imbunatatirea sanatatii pielii.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

Beneficiile suplimentarii cu Colagen

  1. Poate imbunatati sanatatea pielii (colagenul este o componenta majora a pielii).

Acesta joaca un rol in intarirea pielii, plus poate beneficia de elasticitate si hidratare. Pe masura ce imbatranesti, corpul tau produce mai putin colagen, ducand la uscarea pielii si la formarea ridurilor.

Cu toate acestea, mai multe studii au aratat ca peptidele de colagen sau suplimentele care contin colagen pot ajuta la incetinirea imbatranirii pielii prin reducerea ridurilor si a uscaciunii.

Intr-un studiu, femeile care au luat un supliment care contin 2,5-5 grame de colagen timp de 8 saptamani au prezentat mai putina uscaciune a pielii si o crestere semnificativa a elasticitatii pielii in comparatie cu cele care nu au luat suplimentul.

Un alt studiu a constatat ca femeile care au baut zilnic o bautura amestecata cu un supliment de colagen timp de 12 saptamani au avut o hidratare a pielii crescuta si o reducere semnificativa a adancimii ridurilor, comparativ cu un grup de control.

Exista, de asemenea, multe afirmatii anecdotice conform carora suplimentele de colagen ajuta la prevenirea acneei si a altor afectiuni ale pielii, dar acestea nu sunt sustinute de dovezi stiintifice.

  1. Ajuta la ameliorarea durerilor articulare

Colagenul va ajuta sa va mentineti integritatea cartilajului, care este tesutul asemanator cauciucului care va protejeaza articulatiile.

Pe masura ce cantitatea de colagen din corpul dumneavoastra scade riscul de a dezvolta tulburari articulare degenerative, cum ar fi osteoartrita creste.

Unele studii au aratat ca administrarea suplimentelor de colagen poate ajuta la imbunatatirea simptomelor osteoartritei si la reducerea durerilor articulare in general.

Intr-un studiu, 73 de sportivi care au consumat zilnic 10 grame de colagen timp de 24 de saptamani au inregistrat o scadere semnificativa a durerilor articulare in timpul mersului si in repaus, comparativ cu un grup care nu a luat-o.

Intr-un alt studiu, adultii au luat zilnic 2 grame de colagen timp de 70 de zile. Cei care au luat colagen au avut o reducere semnificativa a durerii articulare si au fost mai capabili sa se angajeze in activitate fizica decat cei care nu au luat.

Cercetatorii au teorizat ca colagenul suplimentar se poate acumula in cartilaj si va poate stimula tesuturile pentru a produce colagen.

Au sugerat ca acest lucru poate duce la scaderea inflamatiei, la o mai buna sustinere a articulatiilor si la reducerea durerii.

Daca doriti sa incercati sa luati un supliment de colagen pentru efectele sale potentiale de ameliorare a durerii, studiile sugereaza ca ar trebui sa incepeti cu o doza zilnica de 8-12 grame.

  1. Ar putea preveni pierderea osoasa

Oasele tale sunt formate in cea mai mare parte din colagen, ceea ce le confera structura si le ajuta sa le mentina puternice.

Asa cum colagenul din corpul tau se deterioreaza odata cu imbatranirea, la fel si masa osoasa. Acest lucru poate duce la afectiuni precum osteoporoza, care se caracterizeaza printr-o densitate osoasa scazuta si legata de un risc mai mare de fracturi osoase.

Studiile au aratat ca administrarea suplimentelor de colagen poate avea anumite efecte in organism care ajuta la inhibarea defectarii osoase care duce la osteoporoza.

Intr-un studiu, femeile au luat fie un supliment de calciu combinat cu 5 grame de colagen, fie un supliment de calciu si fara colagen zilnic timp de 12 luni.

Pana la sfarsitul studiului, femeile care luau supliment de calciu si colagen aveau niveluri semnificativ mai scazute de proteine ​​din sange care promoveaza defalcarea osoasa decat cele care luau doar calciu.

Un alt studiu a constatat rezultate similare la 66 de femei care au luat 5 grame de colagen zilnic timp de 12 luni.

Femeile care au luat colagen au aratat o crestere cu pana la 7% a densitatii lor minerale osoase (DMO), comparativ cu femeile care nu au consumat colagen.

DMO este o masura a densitatii mineralelor, cum ar fi calciul, din oase. DMO scazuta este asociata cu oase slabe si cu dezvoltarea osteoporozei.

Aceste rezultate sunt promitatoare, dar sunt necesare mai multe studii la om inainte ca rolul suplimentelor de colagen in sanatatea oaselor sa poata fi confirmat.

5/5
5/5
5/5

4. Ar putea creste masa musculara

Intre 1-10% din tesutul muscular este compus din colagen. Aceasta proteina este necesara pentru a va mentine muschii puternici si pentru a functiona corect.

Studiile sugereaza ca suplimentele de colagen contribuie la cresterea masei musculare la persoanele cu sarcopenie, pierderea masei musculare care se intampla odata cu inaintarea in varsta.

Intr-un studiu, 27 de barbati fragili au luat 15 grame de colagen in timp ce participau la un program de exercitii zilnic timp de 12 saptamani. In comparatie cu barbatii care au facut miscare, dar nu au luat colagen, acestia au castigat mult mai multa masa musculara si forta.

Cercetatorii au sugerat ca administrarea de colagen poate promova sinteza proteinelor musculare, cum ar fi creatina, precum si stimula cresterea musculara dupa exercitii.

Sunt necesare mai multe cercetari pentru a investiga potentialul colagenului de a creste masa musculara.

  1. Promoveaza sanatatea inimii

Cercetatorii au teoretizat ca administrarea suplimentelor de colagen poate ajuta la reducerea riscului de afectiuni legate de inima.

Colagenul ofera structura arterelor, care sunt vasele de sange care transporta sangele din inima catre restul corpului. Fara suficient colagen, arterele pot deveni slabe si fragile.

Acest lucru poate duce la ateroscleroza, o boala caracterizata prin ingustarea arterelor. Ateroscleroza are potentialul de a duce la atac de cord si accident vascular cerebral.

Intr-un studiu, 31 de adulti sanatosi au luat zilnic 16 grame de colagen timp de 6 luni. Pana la sfarsit, au experimentat o reducere semnificativa a masurilor de rigiditate a arterelor, comparativ cu perioada cand au inceput sa ia suplimentul.

In plus, si-au crescut nivelul de colesterol HDL „bun” cu o medie de 6%. HDL este un factor important in riscul de afectiuni cardiace, inclusiv ateroscleroza.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii privind rolul suplimentelor de colagen in sanatatea inimii.

  1. Alte beneficii pentru sanatate

Suplimentele de colagen pot avea alte beneficii pentru sanatate, dar acestea nu au fost studiate pe larg.

Par si unghii. A lua colagen poate creste puterea unghiilor, prevenind fragilitatea. In plus, va poate stimula parul si unghiile sa creasca mai mult.

Sanatatea intestinelor. Desi nu exista dovezi stiintifice care sa sustina aceasta afirmatie, unii profesionisti din domeniul sanatatii promoveaza utilizarea suplimentelor de colagen pentru tratarea permeabilitatii intestinale sau a sindromului de intestin cu scurgeri.

Sanatatea creierului. Niciun studiu nu a examinat rolul suplimentelor de colagen in sanatatea creierului. Cu toate acestea, unii oameni sustin ca imbunatatesc starea de spirit si reduc simptomele anxietatii.

Pierdere in greutate. Unii cred ca administrarea suplimentelor de colagen poate favoriza pierderea in greutate si un metabolism mai rapid. Nu au existat studii care sa sustina aceste afirmatii.

Desi aceste efecte potentiale sunt promitatoare, sunt necesare mai multe cercetari inainte de a se putea face concluzii formale.

Alimente care contin colagen

Colagenul se gaseste in tesuturile conjunctive ale animalelor. Astfel, alimentele precum pielea de pui, pielea de porc, carnea de vita si pestele sunt surse de colagen.

Alimentele care contin gelatina, cum ar fi bulionul de oase, asigura, de asemenea, colagen. Gelatina este o substanta proteica derivata din colagen dupa ce a fost gatita.

Sunt necesare mai multe cercetari pentru a determina daca consumul de alimente bogate in colagen contribuie la cresterea colagenului din corpul dumneavoastra. Nu au existat studii la om cu privire la faptul daca alimentele bogate in colagen au aceleasi beneficii ca suplimentele.

Enzimele digestive descompun colagenul din alimente in aminoacizi si peptide individuale.

Cu toate acestea, colagenul din suplimente a fost deja descompus sau hidrolizat, motiv pentru care se crede ca este absorbit mai eficient decat colagenul din alimente.

Efecte secundare ale colagenului

In prezent, nu exista multe riscuri cunoscute asociate cu administrarea suplimentelor de colagen.

Cu toate acestea, unele suplimente sunt fabricate din alergeni alimentari obisnuiti, cum ar fi pesti, crustacee si oua. Persoanele alergice la aceste alimente ar trebui sa evite suplimentele de colagen produse cu aceste ingrediente pentru a preveni reactiile alergice.

Unii oameni au raportat, de asemenea, ca suplimentele de colagen lasa un gust rau persistent in gura.

In plus, suplimentele de colagen au potentialul de a provoca efecte secundare digestive, cum ar fi sentimentele de plinatate si arsuri la stomac.

Indiferent, aceste suplimente par a fi sigure pentru majoritatea oamenilor.