Sport de dimineață – Beneficii, Motivație și Recompense
        Când e bine să facem sport?

            Oamenii se împart în două mari categorii: prima îi vizează pe cei care fac sport de dimineață și au fost deja treji de ore întregi până când răsare soarele. În a doua categorie se încadrează cei care amână 5 alarme până se trezesc, iar primul lor gând cu siguranță nu e acela de a se trezi de dimineață  pentru a ieși la fugă sau a merge la sală.

           Care categorie este mai bună?

           Bineînțeles că cel mai important lucru este ca sportul să fie o activitate constantă în viața noastră, indiferent de ora la care este practicat, dar astăzi vom vorbi de ce e important să faci sport de dimineață.

        Beneficiile sportului de dimineață
  1.  Te ajută să ai un început de zi fresh        

     Da, știm că și cafeaua te ajută să ieși din acea stare letargică și obosită, dar exercițiile fizice dimineața și mișcarea corpului te ajută să te simți mai alert și mai energic pe tot parcursul zilei și poate fi chiar mai puternic decât cafeaua. Exercițiile fizice te ajută să te concentrezi și eliberează tot felul de substanțe chimice și hormoni care te ajută să ai o dispoziție mai bună dimineața. 

2. Contribuie la menținerea energiei pe tot parcursul zilei            

    Crezi că te vei simți epuizat după un antrenament intens? Ei bine, studiile au constatat că exercițiile fizice dimineața cresc nivelul de activitate pe tot parcursul zilei.  

3. Dezvoltă nivelul de concentrare            

    Ești unul dintre cei care au probleme să urmărească firul întâlnirii sau să rămână concentrat pe un singur lucru mult timp? Dacă răspunsul este afirmativ, sportul de dimineață te poate ajuta. Știința a arătat că exercițiile fizice te ajută să gândești mai clar și să fii mai concentrat, acest lucru datorându-se faptului că fluxul de sânge către creier crește. Funcționează și dacă te antrenezi după-amiaza, dar este un beneficiu deosebit de important atunci când ești pe punctul de a începe ziua și ai multe de rezolvat. 

4. O să-ți iei rămas bun de la stres            

    Nimeni nu vrea să înceapă ziua stresat. Exercițiile fizice ajută la eliberarea stresului, deoarece activitatea fizică și activarea ritmului cardiac ajută la eliberarea unei serii de substanțe chimice care îmbunătățesc starea de spirit, ceea ce înseamnă că vei începe ziua mai calm și cu o atitudine mai bună. 

5. Ajută la stabilirea unui program            

    Cu toții trebuie să avem o rutină, deoarece aceasta contribuie la organizarea mai bună a zilei și ne ajută să avem timp pentru toate. Dacă vei face sport de dimineață, vei bifa una dintre activitățile de făcut din ziua respectivă și nu va exista riscul amânării de a face sport în ziua respectivă. Acest fapt va conduce la o stare de bine, care se va reflecta întreaga zi.  

6. Îmbunătățește calitatea somnului            

    Numeroase studii au arătat că exercițiile fizice dimineața contribuie la o calitate mai bună a somnului. De asemenea,  urmarea unui program care îți permite să dormi în fiecare noapte suficiente ore de somn are multe beneficii pentru sănătate.

Îți recomandăm:

MEGA SPORT – Complex Lichid cu Aminoacizi 1500mg + Vitamine + Minerale + Verdeturi – 147 Ingrediente Active – 500 ml

MEGA SPORT de la partenerul nostru Grădina Sănătății ajută la Susținerea Efortului fizic intens precum și la Recuperarea după Efort.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

     3 PAȘI care să te motiveze să faci sport de dimineață

        Pasul 1: Pregătește totul cu o seară înainte

        După ce ai adormit copiii, ai urmărit serialele preferate, ai luat cina cu familia sau ai scos coșul de gunoi, este timpul să îți pregătești lucrurile de care vei avea nevoie pentru exerciții.

       Îți recomand să faci o listă, astfel încât să simți satisfacția de a termina o listă de lucruri de făcut. Aceasta este lista mea pentru a merge la sală:

  • echipament de sport
  • sticlă cu apă
  • căști

        Personal, pot face mișcare pe stomacul gol, dar dacă te simți amețit sau fără energie, ia o gustare.  Aceasta trebuie luată  cu cel puțin 30 de minute înainte de a face exerciții. Ca și gustare poți consuma un măr, o jumătate de banană sau iaurt.

       Este important să știi ce exerciții vei face de dimineață, pentru a nu pierde timpul căutând pe loc, deoarece acest lucru poate duce la amânarea exercițiilor fizice sau chiar la anularea lor, ceea ce nu e de dorit.

       Pasul 2: Programează-ți  4 alarme

       Da, ai citit bine: 4 alarme. Dar, pentru a le programa corect, trebuie să stabilești de cât timp vei avea nevoie pentru desfășurarea sportului de dimineață. Așadar, înainte de a seta alarmele, răspunde la întrebările de mai jos:

  • La ce oră ar trebui să plec de acasă pentru a fi la timp pentru activitățile mele?
  • Cât timp îmi ia să mă pregătesc înainte (duș, pieptănare, îmbrăcare etc.)?
  • Cât timp voi petrece făcând exerciții fizice (timp realist)?

 De exemplu:

  • Trebuie să părăsesc casa pentru a fi la timp la serviciu la 9 a.m.
  • Îmi trebuie aproximativ 40 de minute să mă pregătesc.
  • Vreau să dedic 20 de minute exercițiilor fizice.

 Acum, pe baza orelor stabilite, poți defini următoarele:

  • La ce oră ar trebui să încep să fac mișcare pentru a mă putea pregăti fără stres?
  • La ce oră ar trebui să mă trezesc pentru a putea face timpul de exercițiu stabilit?
  • La ce oră trebuie să mă culc pentru a-mi îndeplini cele 8 ore de odihnă și pentru a mă trezi la timp?

De exemplu:

  • Timpul meu de a face mișcare dimineața este la: 8:00 a.m.
  • Timpul meu de trezire este la 7:45 dimineața.
  • Timpul meu maxim de culcare este 11:30.

Odată ce aceste aspecte au fost stabilite, este timpul să îți programezi cele 4 alarme:

  • Prima alarmă va suna cu o oră înainte de culcare. În acest timp este recomandat să faci activități relaxante, cum ar fi un duș cu apă caldă, cititul unei cărți sau vizionarea unui episod dintr-un show favorit.
  • A doua alarmă va semnaliza ora de culcare. Când aceasta sună, este timpul să finalizezi orice activitate și să te pui la somn.
  • A treia alarmă va semnaliza ora de trezire. Este bine ca această alarmă să fie însoțită de o activitate fizică, care să te facă să te ridici din pat (de exemplu: trebuie să deschid fereastra, trebuie să aprind lumina sau trebuie să mă ridic să opresc alarma, deoarece telefonul este pe birou). Prin aceste activități, reușim să ne ridicăm din pat și să ne începem ziua fără a mai amâna alarma.
  • A patra alarmă va semnaliza ora de plecare la sală. Este recomandat să faci sport la aceeași oră în fiecare zi, deoarece creierul se obișnuiește cu ideea și este pregătit pentru exercițiile fizice. De asemenea, cercetările sugerează că exercițiile fizice făcute în același timp ajută la îmbunătățirea performanței fizice. Dacă începeți flotările în fiecare zi la 8 dimineața, în cele din urmă veți obține performanțe mai bune la acel moment decât în ​​orice alt moment al zilei.

          Pasul 3: Efectuează exercițiile fizice

          Dacă ești începător, este important să începi încetul cu încetul. O rutină de 5 minute în camera ta va fi o modalitate bună de a te trezi cu energie. Începe cu ceva mai simplu decât ceea ce te simți capabil, de exemplu, dacă te simți capabil să alergi 10 minute, atunci începe să mergi 3 minute și gata. În acest mod, vei reuși să progresezi și să nu renunți după câteva zile, cum se întâmplă de obicei atunci când se începe cu un antrenament intens.

         Un punct cheie este să dedici câteva minute de încălzire înainte de antrenamentul tău, pentru a-ți pregăti corpul pentru exercițiile ce urmează. Astfel, eviți să te rănești și să abandonezi antrenamentul.

      Recompense

         După ce ai terminat antrenamentul, recompensează-te. La fel de importantă ca și sănătatea fizică este și cea psihică. Astfel, trebuie să ne simțim bine și psihic, iar acest lucru poate fi realizat dacă ne recompensăm pentru efortul depus, sporind astfel motivația.

        Cum te poți recompensa?

  • Fă un duș cald, relaxant sau o întindere ușoară pentru a-ți răsfăța mușchii
  • Ia o gustare deliciosă și mai ales sănătoasă, cum ar fi: o banană și o mână de migdale/ un ou fiert și o pâine integrală de grâu/ un smoothie cu mango sau căpșuni cu iaurt grecesc
  • Bea apă și corpul tău îți va mulțumi, deoarece hidratarea este extrem de importantă pentru sănătatea ta. Dacă dorești să modifici uneori gustul apei, adaugă puțină lămâie sau încearcă apa de cocos.

         După cum am precizat mai sus, sportul este esențial în viața noastră și este un pilon care susține sănătatea noastră, atât fizică, cât și psihică. Important e să fie o constantă în viața noastră, iar dacă alegem să facem sport de dimineață acesta vine la pachet cu o serie de beneficii pe care nu le putem obține altfel.

Îți recomandăm:

MEGA SPORT – Complex Lichid cu Aminoacizi 1500mg + Vitamine + Minerale + Verdeturi – 147 Ingrediente Active – 500 ml

MEGA SPORT de la partenerul nostru Grădina Sănătății ajută la Susținerea Efortului fizic intens precum și la Recuperarea după Efort.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Probiotice – Ce Sunt Probioticele? Ce Beneficii Aduc? Produse Care Conțin Probiotice„.