Pudra de Colagen – Beneficii, Riscuri și Doză Zilnică

Colagenul vă ajută să vă structurați pielea și să vă întăriți oasele. De asemenea, poate ameliora durerile articulare. Datorită potențialelor sale beneficii pentru sănătate, pudra de colagen a devenit un supliment popular. Fabricată din țesuturi animale, această pulbere nutritivă este de obicei hidrolizată, ceea ce înseamnă că proteinele au fost deja descompuse, ceea ce face corpul mai ușor să o absoarbă.

Colagenul este un compus care se găsește în piele și în țesuturile conjunctive care alcătuiesc tendoanele, ligamentele, mușchii și multe altele. Este cea mai abundentă proteină din organism. Cu toate acestea, în timp, îmbătrânirea descompune colagenul din corpul dvs. și face mai dificilă producerea acestuia.

Îți recomandăm:

Colagen Hidrolizat Pulbere 10.000Mg Tip 1 si 3 Super Concentrat (Par, Piele, Unghii, Articulatii) – 300g

Colagenul Pulbere de la partenerul nostru Grădina Sănătății Recomandat pentru Par, Ten, Piele, Unghii, Articulații, Energie, Sănătate în General precum și pentru Sportivi.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Beneficii pentru sănătate

Colagenul vă ajută corpul să îndeplinească o gamă largă de funcții, de la repararea pielii până la întărirea oaselor. Este numit în mod potrivit după cuvântul grecesc „kólla”, care înseamnă „lipici”. Fibrele versatile ale colagenului țin mușchii, oasele, tendoanele, ligamentele, organele și pielea laolaltă.

În plus, colagenul poate oferi beneficii pentru sănătate, cum ar fi:

  1. Sănătate îmbunătățită a pielii

Colagenul joacă un rol major în sănătatea pielii, oferind elasticitate și hidratare. Cu toate acestea, pe măsură ce îmbătrânești, corpul tău încetinește crearea colagenului. Rezultatul este pielea uscată și creșterea ridurilor.

Pudra de colagen poate ajuta la scăderea vitezei de îmbătrânire prin minimizarea atât a uscăciunii, cât și a ridurilor. Studiile arată o elasticitate a pielii semnificativ mai mare, care poate reduce apariția ridurilor și a liniilor fine. Colagenul poate îmbunătăți, de asemenea, hidratarea pielii și aspectul general al acesteia.

  1. Reducerea durerii articulare

Colagenul contribuie la rezistența cartilajului din corpul dumneavoastră. Cartilajul este un material cauciucat care acționează ca un amortizor între articulații. Cartilajul sănătos reduce fricțiunea și vă protejează articulațiile în timp ce vă deplasați.

Când îmbătrânești, reducerea colagenului din corpul tău crește riscul de osteoartrita. Cu toate acestea, dovezi în creștere arată că suplimentele de colagen – cum ar fi pulberea de colagen – pot ajuta la ameliorarea durerilor articulare și la îmbunătățirea funcției articulare la persoanele care suferă de osteoartrită.

  1. Creșterea masei musculare

Colagenul este esențial pentru sănătatea și funcția mușchilor. Deoarece colagenul scade odată cu vârsta, este posibil să aveți un risc crescut de sarcopenie, adică scade masa musculară din cauza îmbătrânirii și a inactivității.

Atunci când sunt combinate cu antrenamentul de rezistență, suplimentele de colagen precum pulberea de colagen pot duce la o creștere semnificativă a masei musculare la persoanele care suferă de sarcopenie. Pudra de colagen poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea forței musculare și a controlului motor.

4. Reducerea pierderii osoase

Oasele tale sunt în principal compuse din colagen. Nivelurile sănătoase de colagen le mențin puternice. Pe măsură ce nivelurile de colagen scad odată cu înaintarea în vârstă, este posibil să aveți un risc crescut de pierdere a masei osoase.

Aceasta este cunoscută sub numele de osteoporoză și duce adesea la o apariție mai mare de fracturi osoase sau rupturi, în special la femei.

Cercetările indică faptul că pulberea de colagen reduce pierderea osoasă la persoanele care suferă de osteoporoză și pierderea densității osoase.

  1. Sănătate îmbunătățită a inimii

Colagenul vă ajută să păstrați forma arterelor și vaselor de sânge. Când vă lipsește colagenul, arterele se pot slăbi. Vasele de sânge fragile cresc riscul de ateroscleroză, care poate duce la infarct sau accident vascular cerebral.

Studiile arată că pulberea de colagen poate ajuta la reducerea riscului de ateroscleroză și la menținerea sănătății arterelor.

Riscuri de sanatate

Nu există niciun risc documentat pentru sănătate asociat cu administrarea de pulbere de colagen. Cu toate acestea, unele pulberi de colagen sunt fabricate cu alergeni alimentari obișnuiți, cum ar fi crustaceele sau ouăle, deci este mai bine să faceți cercetări despre ingredientele unui supliment înainte de a le consuma.

Cantități și dozare

Majoritatea pulberii de colagen este hidrolizată. Studiile recomandă adulților să consume între 2,5 și 15 grame de colagen pe zi pentru a se bucura de beneficiile sale pentru sănătate.

Puteți consuma pulbere de colagen amestecându-l în piureuri, shake-uri, produse de patiserie sau chiar cafeaua sau ceaiul.

Îți recomandăm:

Colagen Hidrolizat Pulbere 10.000Mg Tip 1 si 3 Super Concentrat (Par, Piele, Unghii, Articulatii) – 300g

Colagenul Pulbere de la partenerul nostru Grădina Sănătății Recomandat pentru Par, Ten, Piele, Unghii, Articulații, Energie, Sănătate în General precum și pentru Sportivi.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Despre Colagenul Vegan – Suplimente și Surse„.