Principalele Beneficii ale unei Diete Bogate în Proteine
Beneficii:

Ce face proteina corpului tău? Iată câteva dintre principalele beneficii ale unei diete bogate în proteine:

1. Sporește masa musculară

Includerea multor alimente bogate în proteine ​​în dieta dvs. este necesară pentru a construi și a menține masa musculară sănătoasă, sprijinind în același timp tendonul, ligamentele și alte țesuturi corporale. În timp ce alimentele bogate în proteine ​​sunt importante pentru culturism, ele sunt, de asemenea, necesare pentru dezvoltarea mușchilor mai slabi.

proteina din zer beneficii

Când în dieta dvs. lipsesc aminoacizii, „risipa musculară” (sau atrofia musculară) poate avea loc atunci când fibrele musculare sunt defalcate pentru a susține nevoile de energie ale corpului.

Alimentele bogate în proteine ​​sunt deosebit de importante după exerciții fizice, deoarece activitatea fizică, cum ar fi antrenamentul de forță, dăunează în mod intenționat țesuturilor musculare, astfel încât acestea să poată repara și să revină mai puternic. Pentru ca procesul să se desfășoare în mod eficient, aveți nevoie de niște proteine ​​suplimentare pentru a ajuta la repararea daunelor.

În timp ce proteinele singure nu vor spori performanța atletică, cercetările arată că consumul de proteine ​​beneficiază de performanță atunci când este consumat înainte și după exercițiu. Ajută la creșterea recuperării musculare, promovează sinteza musculară și servește ca tratament eficient al durerii musculare.

2. Vă ajută să vă gestionați greutatea

Unele studii de cercetare arată rezultate contradictorii în ceea ce privește dietele bogate în proteine ​​față de dietele cu conținut scăzut de proteine. ​​Pentru menținerea unei greutăți ideale sau pierderea rapidă în greutate, există multe dovezi că proteinele te ajută să te simți plin și poate preveni supraalimentarea.

Studiile arată că aportul controlat de calorii în asociere cu un aport moderat de proteine ​​poate fi o strategie eficientă și practică de slăbire.

Unul dintre motivele pentru care acest lucru este adevărat este că funcțiile proteinelor cresc satietatea într-o măsură mai mare decât carbohidrații sau grăsimile, ajutând la prevenirea supraalimentării și a gustărilor.

De obicei, este mult mai ușor să consumați excesiv carbohidrați, mai ales dacă sunt rafinați sau îndulciți, decât să consumați în exces alimente proteice sănătoase.

Consumul de proteine ​​creează, de asemenea, un proces în organism cunoscut sub numele de termogeneză, care necesită ca organismul să cheltuiască mai multă energie (calorii) pentru a digera alimentele.

În același timp, proteinele ajută la evitarea pierderilor musculare care pot rezulta dintr-o dietă hipocalorică, ceea ce face ca anumite alimente proteice să fie benefice pentru pierderea în greutate.

Îți recomandăm:

MULTIProtein in a SEC – Complex Post-Workout cu 11 Surse de Proteine cu Eliberare Prelungită + Colostru + Enzime Digestive – Produs Lacto-Vegetarian – Cutie cu 1470 g

MULTIProtein in a SEC de la partenerul nostru Grădina Sănătății cu 11 Surse de Proteine, fiind îmbogățit cu Colostru, Enzime Digestive și Fibre.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

3. Stabilizează nivelurile de zahăr din sânge

Insulina este un hormon necesar metabolizării glucidelor, grăsimilor și proteinelor. Cu toate acestea, carbohidrații necesită mult mai multă insulină decât grăsimile sau proteinele.

Determinatul major al nivelului de zahăr din sânge este răspunsul indicelui glicemic din alimentele pe care le consumați.  În timp ce consumați alimente bogate în carbohidrați și cu conținut ridicat de zahăr, rezultă fluctuații ale nivelului de zahăr din sânge, consumul de alimente bogate în proteine ​​face contrariul.

Consumul de alimente cu proteine ​​are un efect minim asupra nivelului de glucoză din sânge și poate, de fapt, încetini absorbția zahărului în timpul mesei.

Aceasta înseamnă că o dietă săracă în carbohidrați și bogată în proteine ​​poate ajuta la prevenirea creșterii glicemiei, care este deosebit de importantă pentru prevenirea diabetului de tip 2, echilibrarea nivelului de energie și menținerea apetitului și a dispoziției.

4. Îți îmbunătățește starea de spirit

Anumiți aminoacizi din alimente bogate în proteine ​​sunt necesare pentru a echilibra hormonii în mod natural, pentru a vă controla starea de spirit și pentru a acționa ca un tratament natural pentru anxietate.

Conform studiilor, proteinele ajută neurotransmițătorii să funcționeze și să sintetizeze hormoni precum dopamina și serotonina care ne calmează și ne mențin perspectivele pozitive.

Mulți oameni cărora le lipsesc aminoacizii cheie încep să se confrunte cu slăbiciune, stare de spirit și anxietate crescută sau semne de depresie din acest motiv. Deoarece proteinele ajută la stabilizarea glucozei din sânge, previne, de asemenea, modificările dispoziției, iritabilitatea și poftele care pot apărea din cauza nivelului fluctuant al glicemiei.

5. Promovează funcția și învățarea creierului sănătos

Proteinele sunt necesare pentru a produce enzime, hormoni și neurotransmițători care sunt critici pentru funcția cognitivă. Așa cum poate v-a spus mama dvs. când erați copil, consumul unui mic dejun sănătos dă tonul zilei și vă pregătește să învățați și să vă amintiți informații.

Creierul necesită un aport constant de aminoacizi pentru a menține  concentrarea și nivelurile de energie ridicate. Studiile arată că atunci când are loc privarea de aminoacizi, învățarea și coordonarea suferă, dar odată ce toți aminoacizii necesari sunt reintroduse în dietă, învățarea și abilitățile motorii se îmbunătățesc.

6. Ajută la menținerea oaselor puternice

Multe studii arată acum că există o asociere pozitivă între consumul mai multor alimente cu proteine și sănătatea oaselor mai bună. Efectele proteinelor asupra oaselor se referă, de asemenea, la alimentele specifice bogate în proteine consumate și la aportul de substanțe nutritive importante pentru construirea oaselor, precum calciu și magneziu.

O dietă bogată în proteine din alimente întregi, bogate în substanțe nutritive, poate ajuta la vindecarea oaselor rupte și la prevenirea slăbiciunii osoase, a fracturilor și chiar a osteoporozei, prin creșterea absorbției calciului și prin metabolizarea oaselor.

Studii recent efectuate pe vârstnici în SUA arată că cele mai mari pierderi osoase apar la persoanele cu aport scăzut de proteine de 16-50 grame pe zi.

Se crede că atunci când cineva mănâncă un nivel scăzut de proteine, producția de factor de creștere asemănătoare insulinei este redusă, ceea ce la rândul său are un efect negativ asupra metabolismului calciului și fosfatului în oase și formarea oaselor.

7. Protejează sănătatea inimii

Unele studii arată că o relație inversă între aportul de proteine ​​și riscul de boli de inimă a fost observată la adulți. Dietele cu proteine ​​mai ridicate par a fi unul dintre remediile naturale pentru hipertensiunea arterială. De asemenea, înlocuirea alimentelor cu carbohidrați cu proteine ​​are ca rezultat niveluri mai scăzute de colesterol „rău” și trigliceride ale LDL.

Un motiv pentru care acest lucru ar putea fi adevărat este că dietele mai bogate în proteine ​​echilibrează zahărul din sânge și tind să ajute la prevenirea altor cauze legate de bolile de inimă, inclusiv obezitatea și diabetul.

8. Încetinește îmbătrânirea și promovează longevitatea

Unul dintre rolurile cheie ale alimentelor bogate în proteine ​​este de a ajuta organismul să sintetizeze glutationul, adesea numit „maestrul antioxidant”. Glutationul este depozitat în propriile noastre celule și ne ajută să ne detoxifiem și să reducem cancerigenii care ne îmbătrânesc.

Ambele studii la animale și la om arată că aportul adecvat de proteine ​​este crucial pentru menținerea glutationului și ajută corpul să rămână într-o stare de „homeostazie” echilibrată.

Deficitul de glutation contribuie la stresul oxidativ, care joacă un rol cheie în bolile legate de vârstă, cum ar fi boala Alzheimer, boala Parkinson, boala hepatică, fibroza chistică, anemia cu celule secera, cancerul și infecțiile virale.

Cercetările arată că dietele care conțin suficiente alimente bogate în proteine ​​pot ajuta la tratarea pierderilor musculare cauzate de îmbătrânire (numită sarcopenie).

O dietă care are un nivel adecvat de proteine ​​ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire prin menținerea intactă a masei musculare, susținerea oaselor puternice și menținerea funcției cognitive și imune ridicate.

La vârstnici, deficiențele de aminoacizi pot duce la probleme oculare precum cataracta, probleme cardiace, pierderi musculare, slăbiciune și modificări ale dispoziției.

Pe măsură ce îmbătrânești, corpul tău este mai puțin capabil să sintetizeze aminoacizi pe cont propriu, motiv pentru care cantitatea de mușchi pe care o ai tinde să scadă de-a lungul anilor în timp ce grăsimea se acumulează.

Acest lucru îl face și mai important să mănânci o mulțime de alimente bogate în proteine ​​pentru a susține nu numai o greutate corporală sănătoasă, ci și pentru a-ți menține memoria ascuțită, energia ridicată și puterea și echilibrul la locul lor.

Îți recomandăm:

MULTIProtein in a SEC – Complex Post-Workout cu 11 Surse de Proteine cu Eliberare Prelungită + Colostru + Enzime Digestive – Produs Lacto-Vegetarian – Cutie cu 1470 g

MULTIProtein in a SEC de la partenerul nostru Grădina Sănătății cu 11 Surse de Proteine, fiind îmbogățit cu Colostru, Enzime Digestive și Fibre.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Totul Despre Creatină – Beneficii, Doza Zilnică, Riscuri„.