Magneziu: Top 6 beneficii pentru organism
Ce este magneziul?

De la reglarea contracțiilor musculare și a tensiunii arteriale, până la producerea de energie, echilibrul zahărului din sânge și chiar controlul greutății sau tulburări ale dispoziției, rolul magneziului în organism este abundent. Cu o listă atât de lungă de beneficii, nu este de mirare că este al patrulea cel mai abundent mineral din organism, implicat în peste 300 de reacții enzimatice.

Care sunt beneficiile magneziului pentru organism?

1. Întăreşte oasele și vă protejează împotriva osteoporozei

O funcție importantă a magneziului este menținerea sănătății oaselor. Deficitul de magneziu modifică modul în care corpul dumneavoastră metabolizează calciul și hormonii care reglează calciul. Consumul de magneziu vă poate ajuta să vă îmbunătățiți densitatea minerală osoasă și ar putea juca un rol important în prevenirea osteoporozei.

2. Ajută la depresie și anxietate

S-a demonstrat că magneziul are un efect de îmbunătățire a dispoziției generale, cu beneficii obținute atât cu sau fără utilizarea medicamentelor antidepresive.

3. Poate scădea tensiunea arterială

Pentru cei cu hipertensiune, magneziul poate ajuta la reglarea tensiunii arteriale. Există, de asemenea, beneficii cardiovasculare mai vaste, cu aporturi mai mari de magneziu, legate de reducerea riscului de accident vascular cerebral.

4. Contracția și relaxarea musculară

O funcție majoră a magneziului este rolul său în relaxarea și contracția musculară. Corpul tău folosește magneziu pentru a regla controlul mușchilor și nervilor. Dacă nu obțineți suficient magneziu din alimentaţie, puteți experimenta senzaţia de slăbiciune musculară, contracție musculară continuă, zvâcniri și oboseală.

5. Producția de energie

Magneziul din corpul dumneavoastră creează energie prin activarea adenozin trifosfatului (ATP), care este unitatea fundamentală a energiei din celulele corpului. Fără un nivel adecvat de magneziu, substanțele nutritive pe care le consumați prin alimente și suplimente nu ar fi metabolizate în energie.

6. Magneziul poate ajuta la prevenirea migrenelor

Durerile de cap şi migrenele sunt dureroase și extenuante. Produc adesea senzaţia de greață, vărsături, sensibilitate la lumină și zgomot. Unii cercetători consideră că persoanele care suferă de migrene au mai multe șanse decât alții să fie deficienți de magneziu. De fapt, câteva studii încurajatoare sugerează că magneziul poate preveni și chiar ajută la tratarea migrenelor. De asemenea, şi consumul alimentelor bogate în magneziu poate ajuta la reducerea simptomelor migrenei.

Îți recomandăm:

MagVital cu 375mg Magneziu + Vitamina B6 – Produs Vegan – 20 Fiole

MagVital de la partenerul nostru Grădina Sănătății este o Combinație Unică din Trei Surse de Magneziu: Citrat, Sulfat și Pidolat.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Magneziul şi bătăile neregulate ale inimii (Palpitaţiile)„.