Alimente care ridică nivelul glandei tiroide

Despre Glanda Tiroidă

Tiroida este o glandă mică, în formă de fluture, situată la baza gâtului, chiar sub mărul lui Adam. Hormonii produși de glanda tiroidă – triiodotironina (T3) și tiroxina (T4) – au un impact enorm asupra sănătății tale, afectând toate aspectele metabolismului tău.

Cuprins:

Nivelurile scăzute ale hormonilor tiroidieni pot provoca multe simptome, de la oboseală până la sensibilitate la frig. Dar cel mai notabil simptom poate fi modul în care face pierderea în greutate aproape imposibilă, ceea ce vă poate determina să căutați dieta perfectă pentru hipotiroidism.

Hipotiroidismul este o afecțiune cronică care necesită tratament medical. Dacă vă confruntați cu greutatea sau cu oricare dintre celelalte simptome legate de nivelurile scăzute ale tiroidei, consultați-vă medicul.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

Hormonii tiroidieni

Corpul tău este plin cu mulți hormoni diferiți care servesc ca mesageri, spunând diferitelor părți ale corpului și sistemelor ce să facă. Pentru o sănătate optimă, acești hormoni trebuie să rămână în echilibru. Prea mult sau prea puțin poate afecta modul în care corpul dumneavoastră funcționează și poate provoca simptome incomode care vă pot afecta și sănătatea.

Hormonii tiroidieni sunt responsabili pentru susținerea unor funcții destul de importante, inclusiv:

  • Metabolism (rata cu care corpul tau arde calorii)
  • Ritm cardiac
  • Temperatura corpului
  • Digestie
  • Controlul muscular
  • Starea de spirit
  • Sănătatea oaselor

Acești hormoni sunt fabricați în glanda tiroidă, care se găsește în gât. Există trei tipuri principale de hormoni tiroidieni: tiroxina (T4); 3,5,3′-triiodotironină (T3) şi 3,5,3′-triiodotironină inversă (rT3). Acești hormoni sunt controlați de hormonul de stimulare a tiroidei (TSH), care este produs în glanda pituitară, o glandă de mărimea unui bob de mazăre care se găsește în creier.

Niveluri scăzute ale glandei tiroide

Se estimează că 5 din 100 de oameni din Statele Unite au niveluri scăzute ale tiroidei, cunoscute și sub numele de hipotiroidism, conform Institutului Național de Diabet și Boli Digestive și de Rinichi. Aceasta înseamnă că corpul tău nu produce suficienți din acești hormoni pentru a îndeplini funcțiile necesare.

Hipotiroidismul este mai frecvent la femei decât la bărbați și puteți fi expus riscului dacă ați avut în familia dvs, dacă ați avut antecedente de gușă (tiroidă mărită) sau dacă ați fost însărcinată în ultimele șase luni. Alte afecțiuni cronice de sănătate, inclusiv lupusul și artrita reumatoidă, vă expun, de asemenea, un risc mai mare de a dezvolta hipotiroidism.

Simptomele asociate cu hipotiroidismul includ:

  • Oboseală
  • Toane
  • Creștere neașteptată în greutate
  • Dificultate de a pierde în greutate
  • Sensibilitate la temperaturi scăzute
  • Piele uscata
  • Rărirea părului
  • Depresie
  • Constipație
  • Frecvență cardiacă încetinită

Tratamentul principal pentru hipotiroidism este terapia de substituție a hormonilor tiroidieni, care este prescrisă și ajustată de medicul dumneavoastră în funcție de nivelurile hormonale.

Dietă pentru hipotiroidism

Deși este posibil să găsiți multe planuri de dietă pentru hipotiroidism pe internet, nu există dovezi care să susțină că orice dietă, hrană sau supliment vă poate inversa starea sau vă poate ajuta corpul să producă mai mulți hormoni, spun experții de la Clinica Mayo.

Odată ce începeți înlocuirea hormonală prescrisă de medicul dumneavoastră, multe dintre simptomele dumneavoastră ar trebui să dispară, inclusiv problemele pe care le puteți avea cu greutatea dumneavoastră.

Harvard Health Publishing vă recomandă să vă completați dieta cu alimente bogate în nutrienți, cum ar fi fasole și mazăre, fructe și legume, cereale integrale, pește, carne de pasăre, grăsimi și uleiuri sănătoase. Ar trebui să evitați alimentele procesate, carbohidrații simpli (cum ar fi pâinea albă și gustările) și grăsimile saturate și trans nesănătoase. Aceste tipuri de alimente oferă o valoare nutritivă foarte mică și vă pot crește riscul de probleme de sănătate mai grave, cum ar fi bolile de inimă.

Precauții pentru dieta tiroidiană

Deși nu există o dietă specială pentru hipotiroidism, trebuie să fii atent la unele dintre opțiunile de dietă atunci când iei hormoni tiroidieni pe bază de rețetă. Harvard Health Publishing avertizează că ar trebui să limitați aportul de alimente din soia atunci când luați medicamente cu hormoni tiroidieni, deoarece acestea pot afecta absorbția hormonului.

Alimentele din soia includ:
  • Lapte de soia
  • Făină de soia
  • Tofu și tempeh
  • Edamame
  • Miso
  • Nuci de soia
  • Multe alternative vegetariene de carne (citiți eticheta)

MedlinePlus avertizează, de asemenea, împotriva luării medicamentelor pentru hormoni tiroidieni cu nuci și alimente bogate în fibre. Clinica Mayo spune că este în regulă să includeți nuci și alimente bogate în fibre în dieta dumneavoastră atunci când vă luați medicamente pentru hipotiroidism; asigurați-vă că așteptați câteva ore după ce ați luat medicamentele înainte de a mânca aceste alimente.

Trebuie să aveți grijă și la anumite tipuri de legume crucifere, și anume varza, varza de Bruxelles, broccoli și kale. În cantități mari, aceste alimente pot afecta nivelul de iod. Cu toate acestea, vă puteți bucura de conopidă și rutabaga fără nicio grijă, spune Cleveland Clinic.

Alimente bune pentru glanda tiroidă

Dacă aveți îngrijorări cu privire la tiroida și încercați să reduceți riscul de a dezvolta o afecțiune tiroidiană, există anumite alimente bune pentru sănătatea tiroidei care vă pot oferi o anumită protecție.

Corpul tău are nevoie de un mineral numit iod pentru a produce hormoni tiroidieni. Deficiența de iod este rară în Statele Unite, conform Office of Dietary Suppliments. Cu toate acestea, lipsa suficientă a acestui oligomineral poate crește riscul de a dezvolta gușă și hipotiroidism. Iodul se găsește într-o varietate de alimente, inclusiv pește, lactate, fructe și legume. Iodul a fost, de asemenea, adăugat la sarea de masă, denumită sare iodată, pentru a asigura satisfacerea nevoilor.

Seleniul este, de asemenea, un oligomineral esențial pentru producerea hormonilor tiroidieni. Potrivit unui studiu de revizuire din ianuarie 2017 publicat în Jurnalul Internațional de Endocrinologie, un aport adecvat de seleniu poate preveni bolile tiroidiene.

La fel ca iodul, majoritatea americanilor pot obține suficient seleniu în dieta lor pentru a-și satisface nevoile. Sursele bune de hrană includ: nuci braziliene, ton, creveți, brânză de vaci, orez brun și ouă.

Deși iodul este necesar pentru a susține sănătatea tiroidei, dacă aveți niveluri scăzute ale tiroidei sau hipotiroidism, trebuie să fiți precaut să nu obțineți prea mult iod, avertizează NIDDK. Ar trebui să evitați să mâncați cantități mari de alimente bogate în iod – alge, dulse și alte alge marine – și nu ar trebui să luați suplimente cu iod sau alge.

Potrivit studiului International Journal of Endocrinology, suplimentele cu seleniu pot fi benefice celor cu hipertiroidism autoimun (care produc prea mulți hormoni). Dacă decideți să completați cu seleniu, nu luați mai mult de 200 de micrograme, avertizează Clinica Cleveland. De asemenea, ar trebui să discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a adăuga orice suplimente, inclusiv seleniu, la rutina dumneavoastră.