Despre Melatonină. Cum ne Ajută Melatonina să scăpăm de Insomnii?

Melatonina, hormonul somnului

            Somnul este foarte important pentru sănătatea umană, deoarece  ajută corpul și creierul să funcționeze corect. Un somn bun poate ajuta la îmbunătățirea învățării, memoriei, luării deciziilor și chiar a creativității. Responsabilă de reglarea ritmului somn-veghe al ceasului intern al corpului este melatonina, denumită și hormonul somnului. Secreția de melatonină produsă de corp variază, având un nivel scăzut odată cu înaintarea în vârstă, acest lucru cauzând insomnie. 

suplimente pentru somn

            Insomnia este o tulburare a somnului care poate cauza dificultăți de a adormi, de a rămâne adormit sau ne poate face să ne trezim prea devreme și să nu mai putem adormi din nou. Din această cauză, de multe ori ne simțim obosiți după ce ne trezim. Insomnia nu doar că ne poate distruge energia și starea de spirit, ci poate afecta și sănătatea, performanța la locul de muncă și calitatea vieții.  

Cuprins:

Care sunt cauzele insomniei?

             Printre cele mai frecvente cauze ale insomniei se numără tulburările emoționale și acele situații care sunt însoțite de anxietate intensă, îngrijorare, tensiune psihică, angoasă, frică sau tristețe. Aceste insomnii tind să devină cronice.                   

             Există și cauze medicale ale insomniei, cum ar fi bolile sau problemele fizice care pot afecta somnul, care nu permit relaxarea înainte de a adormi, prin întreruperea somnului noaptea, provocând durere sau senzații deranjante precum mâncărime, arsură. Aici sunt incluse și bolile psihice (anxietate, depresie, schizofrenie), precum și alte boli care conduc la un somn slab (sindromul picioarelor neliniștite, sindromul apneei în somn, parasomniile).       

             Insomnia poate fi cauzată și de cauze externe. Acestea implică, de obicei, factori de mediu care influențează negativ somnul, cum ar fi obiceiuri necorespunzătoare de somn, consumul și abuzul de substanțe și medicamente, consumul de stimulante înainte de culcare (cafea, ciocolată, băuturi carbogazoase care conțin cafeină), munca în schimburi.      

Printre simptomele insomniei se numără următoarele:

  • dificultate de a adormi
  • trezire în timpul nopții     
  • trezire foarte devreme
  • nu te simți bine odihnit după o noapte de somn
  • oboseală sau somnolență în timpul zilei
  • iritabilitate, depresie sau anxietate
  • dificultate de a acorda atenție, de a se concentra asupra sarcinilor sau de a-ți aminti
  • creșterea erorilor sau a accidentelor
  • griji constante legate de somn

Cum putem obține un somn bun?

          Pentru a obține un somn bun putem apela la obiceiuri și practici  pe care să le parcurgem înainte de a merge la culcare, cum ar fi un duș cald, o ceașcă de ceai fierbinte sau parcurgerea unor file din cartea preferată.  Dacă acestea nu sunt suficiente, putem apela la suplimente naturale cu melatonină, care îmbunătățesc calitatea somnului.

         După cum am amintit mai sus, melatonina este un hormon implicat în ciclul natural al somnului. Nivelurile naturale de melatonină din sânge sunt cele mai ridicate noaptea. Unele cercetări sugerează că suplimentele cu melatonină pot fi utile în tratarea tulburărilor de somn, cum ar fi faza de somn întârziată, dar și pentru a oferi o anumită ameliorare a insomniei.      

         Melatonina este produsă predominant de glanda pineală (epifiza) din creier și apoi eliberată în sânge. Sinteza și secreția melatoninei în creier este corelată cu momentul din zi. Întunericul stimulează glanda pineală să înceapă sinteza de melatonină, în timp ce lumina oprește sinteza.

Ca urmare, melatonina ajută la reglarea ritmului circadian (somn-veghe) și la sincronizarea ciclului somn-veghe cu noaptea și ziua. Astfel, melatonina facilitează trecerea din starea de veghe în cea de somn și contribuie la realizarea unui somn consistent și de calitate. Hormonul poate fi produs și în laborator ca supliment alimentar sub formă de comprimate sau soluție lichidă, având indicații în anumite tulburări de ritm circadian, ca de exemplu, decalajul de fus orar. 

           Melatonina este în general sigură pentru utilizare pe termen scurt. Spre deosebire de multe medicamente pentru somn, cu melatonină este puțin probabil să deveniți dependent, răspunsul dumneavoastră să scadă după utilizarea repetată (obișnuire) sau să experimentați un efect de mahmureală. 

Efectele secundare ale melatoninei

         Cele mai frecvente efecte secundare ale melatoninei includ următoarele:

         – durere de cap

         – amețeală

         – boală

         – somnolență   

         Alte efecte secundare mai puțin frecvente ale melatoninei ar putea include sentimente depresive de scurtă durată, tremurături ușoare, anxietate ușoară, colici, iritabilitate, vigilență redusă, confuzie sau dezorientare și tensiune arterială scăzută anormal (hipotensiune arterială). Melatonina poate provoca somnolență în timpul zilei. Prin urmare, nu conduceți vehicule și nu folosiți utilaje în decurs de cinci ore de la consumarea suplimentului.          

          Dacă vă gândiți să luați suplimente de melatonină, consultați-vă  medicul, mai ales dacă aveți o afecțiune medicală. Acesta vă va ajuta să determinați dacă melatonina este potrivită pentru dumneavoastră. 

Supliment cu melatonină

Îți recomandăm:

Melatovit – Înlătură Insomniile și Reglează Ritmul Circadian – 60 Capsule Vegetale

Melatovit de la partenerul nostru Grădina Sănătății este un Supliment Special Creat pentru Obținerea unui Somn Odihnitor.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Prostata și Rolurile ei – Afecțiuni ale Prostatei„.