Colagen – Rol, Surse, Alimente Bogate în Colagen

Rolul Colagenului în Corp

Cuvântul „colagen” provine din origine greacă și înseamnă „lipici”. Acesta a primit această denumire, deoarece este necesar pentru susținerea structurală a corpului nostru și de a ne menține corpul împreună. Colagenul este un tip de proteină, principala substanță a țesuturilor conjunctive ale articulațiilor.

Acesta este elementul de bază pentru mușchi și tendoane. Este o parte integrantă a creării unui mediu stabil pentru articulații.

Colagenul se găsește în:

  • Mușchi.
  • Oase.
  • Tendoane.
  • Ligamente.
  • Organe.
  • Vase de sânge.
  • Piele.
  • Căptușeala intestinală.

Pe măsură ce îmbătrânim, nivelurile de colagen scad, deoarece corpul nostru este incapabil să absoarbă substanțele nutritive sau să le utilizeze la fel de eficient.

Această scădere contribuie la:

  • Riduri;                        
  • Tendoane și ligamente mai rigide, mai puțin flexibile;
  • Reducerea și mușchii slabi;
  • Dureri articulare sau osteoartrita, din cauza cartilajului uzat;
  • Probleme gastrointestinale cauzate de subțierea căptușelii tractului digestiv.
Îți recomandăm: 

Colagen Lichid Hidrolizat Tip 2 cu 5000mg + Glucozamina + Condroitina + MSM + Turmeric + Vitamina C, B12, D3

Colagenul Hidrolizat Tip 2 de la partenerul nostru Grădina Sănătății este un Produs de Calitate Premium fabricat în Suedia – 100% Natural. 

Vezi mai multe detalii despre produs AICI. 

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Alimente Bogate în Colagen:

Corpurile noastre combină aminoacizii (nutrienți din alimente bogate în proteine) pentru a crea colagen. Zincul, cuprul și vitamina C sunt, de asemenea, necesare pentru acest proces. Un studiu din august 2017 publicat în Nutrients afirmă că vitamina C joacă un rol important în producția de pro-colagen, care este precursorul organismului pentru colagen.

    Iată câteva alimente:

  • Peşte;            
  • Vită;
  • Ouă;
  • Ardei gras roșu;
  • Roșii;
  • Fructe de pădure;
  • Leguminoase;
  • Stridii;
  • Citrice.

Grapefruit-ul, portocalele, lămâile, lime-urile și alte citrice au un conținut ridicat de vitamina C. Acest nutrient stimulează sinteza colagenului și promovează sănătatea pielii.

Citricele nu conțin colagen. Cu toate acestea, pot crește nivelul de colagen din corpul nostru datorită conținutului ridicat de vitamina C. În plus, ne pot reduce riscul de a dezvolta demență cu un procent enorm de 23%. S-a constatat că antioxidanții din aceste fructe reduc stresul oxidativ, nivelul zahărului din sânge, colesterolul, protejându-ne pielea și de radicalii liberi.

Indiferent dacă mâncăm pui, carne de vită sau luăm un supliment de colagen, corpul nostru primește în continuare acești aminoacizi și îi folosește după cum este necesar.

De unde Provine Colagenul din Suplimente?

Majoritatea colagenului hidrolizat provine din una dintre următoarele surse:

  • Țesuturi și tendoane de vacă;
  • Piele de porc;
  • Oase de pui;
  • Pește (colagen marin).

Din păcate, aceste surse nu sunt de bun augur pentru vegani și vegetarieni care speră să profite de beneficiile colagenului. Este posibil să vedeți „colagen vegan” care este făcut din drojdii și bacterii, dar nu există dovezi că acest lucru funcționează la fel ca și colagenul animal.

Îți recomandăm: 

Colagen Lichid Hidrolizat Tip 2 cu 5000mg + Glucozamina + Condroitina + MSM + Turmeric + Vitamina C, B12, D3

Colagenul Hidrolizat Tip 2 de la partenerul nostru Grădina Sănătății este un Produs de Calitate Premium fabricat în Suedia – 100% Natural. 

Vezi mai multe detalii despre produs AICI. 

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Cistită – Cauze, Simptome, Factori De Risc”.