Beneficiile sporturilor de iarnă – 7 exemple uimitoare

Sporturile de iarnă nu sunt altceva decât activități recreative desfășurate pe zăpadă sau gheață, în general la altitudini mari. Cu toții ne simțim adormiți în timpul iernii, tot ce vrei să faci este să te bagi în patul tău confortabil și să dormi toată ziua. Dar de ce să nu încerci să lupți împotriva lenei și să te bucuri de vremea rece cu zăpadă? Iată câteva dintre beneficiile sporturilor de iarnă pentru sănătate. 

5/5
5/5
5/5
Cuprins:

Beneficiile sporturilor de iarnă pentru sănătate

Când auzi prima oară de sporturi de iarnă, snowboarding, schi sau hochei pe gheață sunt cele care îți vin în minte.  Dar, există o gamă variată de alte sporturi de iarnă pe care le poți încerca. În afară de a te distra și de a primi acel aer proaspăt, atât de necesar, oferă atenție și altor câteva dintre beneficiile sporturilor de iarnă pentru sănătate. Poți să îți sculptezi mușchii, să îți îmbunătățești nivelul de rezistență și, de asemenea, să obții un sentiment de echilibru.

Iată câteva dintre beneficiile pentru sănătate pe care sporturile de iarnă ți le oferă:

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

  1. Arderea caloriilor și îmbunătățirea metabolismul

În comparație cu antrenamentele în interior, activitățile sportive desfășurate în timpul iernii au tendința de a arde mai multe calorii. Asta pentru că lucrează mai mult corpul tău pentru a-și menține temperatura centrală. Cu toate acestea, cantitatea de calorii arse va depinde complet de masa corporală și de temperatura fiecărui individ.

  1. Îmbunătățește sănătatea cardiovasculară

Clima rece face ca inima să funcționeze mai greu și să circulația sângelui în tot corpul este sporită. Persoanele cu rezistență cardiovasculară sănătoasă pot profita la maximum de sporturile de iarnă. Schiatul pe o pantă nu foarte abruptă este unul dintre sporturile care contribuie uimitor la construirea rezistenței și la arderea accelerată de calorii. Deoarece panta nu este atât de abruptă, mușchii de sus și de jos ai corpului lucrează pentru a te menține pe poziție. Astfel, ritmul cardiac crește și pompează sânge bogat în oxigen în tot corpul.

  1. Crește nevoia de hidratare

A sta afară, pe vreme rece, pentru o perioadă lungă de timp, poate fi nedorit pentru sănătatea ta. De aceea, trebuie să rămâi hidratat și să te încălzești cât de mult poți.  Corpul tău produce multă transpirație care se evaporă rapid, din cauza aerului rece și uscat. S-ar putea să nu realizezi câtă apă pierde corpul tău. De aceea, este extrem de important să bei apă sau ceai cald, pe tot parcursul zilei, în timp ce practici sporturi de iarnă. Nu aștepta până când începi să simți că ți-e foarte sete. Bea apă frecvent, la intervale scurte de timp, pentru a-ți menține corpul hidratat și ceaiuri, pentru a te încălzi.

  1. Nivel de anduranță îmbunătățit

Sezonul de iarnă face ca mușchii să devină rigizi și leneși, dar cu o activitate crescută, devine mult mai ușor să depășești această barieră. Corpul tău se va obișnui cu efortul și, în cele din urmă, nivelul de rezistență va fi îmbunătățit.

  1. Obții vitamina D în mod natural

Chiar dacă este frig, vei fi totuși expus la soare și la toți nutrienții săi esențiali. În timpul iernii, lumina naturală este de fapt restrânsă. Deci, cu atât mai mult, beneficiile oferite de razele soarelui sunt mai importante.

Expunerea la lumina soarelui iarna va determina organismul să producă vitamina D. Vitamina D îți d întărește oasele și mușchii.

  1. Oferă bună dispoziție și emoții pozitive

În timpul verii, umiditatea te face să simți că aerul este greoi și este mai greu să stai afară. Pe vremea rece, corpul tău este hotărât să rămână cald și producția de endorfine crește. Iar acesta este motivul pentru care te vei simți mai fericit și detensionat în timp ce faci sporturi de iarnă.

De multe ori, s-ar putea să te simți captiv în popria casă, ceea ce se numește „depresie de iarnă”. Pentru a schimba acest sentiment și a te înveseli, ieși în frig și încearcă să schiezi sau să faci snowboarding. Sania s-ar putea să fie cea mai la îndemână, așa că nu ezita să o folosești.

  1. Sporește simțul echilibrului

Sporturile de iarnă îți pot îmbunătăți capacitatea de coordonare și simțul echilibrului, pe măsură ce te antrenezi. Trebuie să rămâi în poziție verticală și să-ți controlezi echipamentul, iar asta nu face decât să îți dezvolte aceste capacități. Schiatul și snowboarding-ul sunt activități excelente pentru întărirea mușchilor și îmbunătățirea posturii corpului. În plus, se îmbunătățește și capacitatea corpului de a se echilibra.

5/5
5/5
5/5

Beneficiile sporturilor de iarnă specifice

  1. Bătaia cu bulgări de zăpadă

Bătaia cu bulgări de zăpadă implică lovirea, săritura, aruncarea și alte câteva mișcări rapide. Acestea fac organismul să-și îmbunătățească rezistența și forța musculară. Asigură-te că ai echipament adecvat, pentru a evita accidentările, și haine impermeabile.

  1. Schiatul

Schiatul este un sport extrem de popular în atât de multe țări și o activitate aerobă uimitoare. În timpul schiatului, mușchii inimii sunt stimulați și fluxul sanguin general este îmbunătățit. Schiatul implică menținerea în poziție verticală, multe viraje, schimbarea direcției și deplasarea în sus/jos. Toate aceste mișcări îți implică foarte mult gambele, coapsele, încheieturile, membrele etc.

  1. Snowboarding-ul

Snowboarding-ul este greu de stăpânit, deoarece necesită un mare simț al echilibrului și puterea inferioară a corpului. Snowboardingul nu are nici un fel de bețe, ca la schi, așa că echilibrul pe o placă este mult mai greu. Te vei apleca lateral si vei depinde complet de muschii tăi și de forța corpului inferior pentru a controla placa. În timp ce schiezi și faci snowboarding, poartă întotdeauna ochelari de protecție, pentru a-ți proteja ochii de vântul puternic sau de fulgii de zăpadă.

  1. Fotbalul pe zăpadă

Fotbalul pe zăpadă este o activitate sportivă puternică, care îți oferă antrenament pentru întregul corp. Implică multă alergare și tinde să-ți stimuleze metabolismul, să îmbunătățească sănătatea cardiovasculară și, de asemenea, să crească rezistența. Cu toate acestea, consultă-te cu medicul înainte de a încerca acest sport de iarnă, doar pentru a fi sigur. Deoarece acest sport implică, în principal, lucrul cu picioarele, investește în pantofi pentru fotbal, pentru a obține beneficiile maxime și un confort sporit.

  1. Săniușul

Săniușul este cea mai distractivă și amuzantă activitate dintre toate aceste sporturi de iarnă. Pe măsură ce alergi, eliberarea de adrenalină crește, respirația este accelerată și fiecare mușchi din corp este tonifiat.

Concluzii

Pentru a încheia, spunem că sporturile de iarnă sunt cu adevărat incitante și o modalitate distractivă de a-ți îmbunătăți condiția fizică. Să ai grijă să porți întotdeauna haine potrivite pentru aceste sporturi, materialul trebuie să fie rezistent la apă, bine ventilat și suficient de cald. 

În plus, poartă întotdeauna apă cu tine, pentru a evita deshidratarea. Aplică protecție solară cu SPF +50. Și, după activități riguroase, fă-ți timp pentru a te răcori. Pe măsură ce transpiri, acordă corpului suficient timp pentru a se recupera. 

Să vină zăpadaaa…