Beneficiile Lecitinei – De Ce Am Nevoie de Lecitină?

Lecitina din soia prezentare generală

Lecitina se descrie ca fiind o substanță ce se găsește în mod natural în țesuturile corpului. Este formată din acizi grași și are o mulțime de utilizări comerciale și medicale. Lecitina funcționează ca un emulgator, ceea ce înseamnă că suspendă grăsimile și uleiurile și le împiedică să se amestece cu alte substanțe. 

Printre beneficiile lecitinei pot fi enumerate următoarele: tratează colesterolul crescut, ajută persoanele cu boli neuro-psihice, ca de exemplu Alzheimer, ca ajutor în alăptare și pentru a trata colita ulcerativă, printre altele.

5/5
5/5
5/5
Cuprins:

Tipuri de lecitină

Suplimentele de lecitină sunt de obicei derivate din semințe de floarea soarelui, ouă sau boabe de soia. Soia este de departe ingredientul cel mai frecvent utilizat pentru a crea suplimente de lecitină. Uneori se folosesc și grăsimi animale și pește sau porumb.

Îți vom trimite un email periodic cu toate noutățile noastre.

În timp ce lecitina de soia vine sub formă de capsule granulate, lecitina de folarea soarelui se poate cumpăra atât sub formă de pulbere, cât și sub formă lichidă. Lecitina de floarea soarelui nu este la fel de comună, dar unii oameni o preferă, mai ales dacă încearcă să evite produsele modificate genetic.

Boabele de soia sunt de cele mai multe ori modificate genetic pentru producția în masă, dar semințele de floarea soarelui nu sunt. Procesul de extracție este, de asemenea, mai blând pentru lecitina de floarea soarelui. Extragerea lecitinei din semințele de floarea soarelui nu necesită substanțe chimice dure.

Beneficiile lecitinei

  1. Scade colesterolul

Cel mai cunoscut beneficiu al lecitinei este capacitatea de a reduce colesterolul. Cercetătorii au descoperit că lecitina din soia poate contribui la creșterea colesterolului HDL (bun) și la scăderea colesterolului LDL (rău) în sânge.

Proteina din soia oferă beneficii suplimentare pentru persoanele care o folosesc pentru a trata colesterolul, datorită altor componente pe care aceasta le conține. 

  1. Îmbunătățirea sănătății inimii

Lecitina care provine din soia poate îmbunătăți sănătatea cardiovasculară, mai ales dacă sunteți deja expus riscului de a dezvolta hipertensiune arterială sau boli de inimă. Acest lucru este conform unui mic studiu în care participanții au primit produse din soia, inclusiv aditivi de lecitină.

Deoarece soia este un aliment greu de digerat, organismului tău ia mai mult timp să descompună produsele din soia. Pe unii oameni, acest lucru îi ajută pentru a avea senzația de sațietate pentru o perioadă mai îndelungată de timp.

  1. Un ajutor pentru mamele care alăptează

Unii experți în alăptare susțin că unul dintre beneficiile lecitinei este prevenirea blocării canalelor galactofore. Fundația Canadiană pentru Alăptare recomandă o doză de 1.200 de miligrame, de patru ori pe zi, pentru a experimenta acest beneficiu. Ei speculează că lecitina poate scădea vâscozitatea laptelui matern, făcând mai puțin probabilă înfundarea canalelor de lapte din sân.

Totuși, acesta nu este menit să fie un tratament pentru canalele astupate. Tratați canalele cu:

  • aplicarea de comprese calde;

  • masajul;

  • pompareasuplimentară, dacă este necesar;

  • buna drenare asânului;

  • solicitareamai multor sugestii unui consultant în alăptare.

Raportați medicului orice febră sau simpome asemănătoare gripei.

  1. Ajută la îmbunătățirea digestiei

Lecitina a fost testată la persoanele cu colită ulcerativă pentru a le îmbunătăți digestia. Calitățile emulsionante ale lecitinei contribuie la o reacție în lanț care îmbunătățește mucusul din intestin, facilitând procesul de digestie și protejând mucoasa delicată a sistemului digestiv.

Chiar dacă nu suferi de colită ulcerativă, ai putea lua în considerare utilizarea lecitinei, dacă suferi de sindromul colonului iritabil sau altă afecțiune care îți afectează procesul digestiv.

  1. Poate combate simptomele demenței

Lecitina conține colină, care este o substanță chimică pe care creierul tău o folosește pentru a comunica. Cercetări clinice sugerează că o dietă bogată în colină poate duce la o memorie mai clară și poate ajuta persoanele cu Alzheimer. 

Substanțele lipidice care conțin colină, cum ar fi lecitina, pot îmbunătăți căile funcționale ale creierului. Există unele dovezi contradictorii cu privire la lecitină, dacă aceasta poate fi utilizată pentru a trata persoanele care au afecțiuni neurologice și ale sistemului nervos, dar cercetările asupra acestui beneficiu al lecitinei sunt promițătoare și merg mai departe.

5/5
5/5
5/5
  1. Calmează și hidratează pielea

Lecitina se află în ingredientele unor produse de îngrijire a pielii. Este folosit ca emolient, făcând pielea netedă prin restabilirea hidratării. În majoritatea acestor produse, tipul de lecitină folosit se numește lecitină hidrogenată. 

Nu există multe dovezi că lecitina, atunci când este utilizată singură, poate vindeca acneea și eczema, deși unii oameni o folosesc pentru asta. Luarea capsulelor de lecitină îți poate îmbunătăți aspectul pielii, teoretic, deoarece tonifică și stimulează alte părți ale corpului, dar nu se știe sigur.

Riscuri și contraincații

Persoanele cu alergii la ouă și soia trebuie să fie deosebit de atente pentru a afla de unde provine lecitina din suplimentele lor, pentru a evita reacțiile alergice.

Lecitina poate fi găsită în multe dintre produsele pe care este posibil să le fi consumat deja, cum ar fi ouăle și produsele de origine animală. Nu există niciun risc al lecitinei, dacă aceasta este consumată mod natural din alimente.

Persoanele care iau lecitină trebuie să fie conștiente de recomandările de dozare și nu ar trebui să cunsume suplimente fără recomandarea medicului 

Concluzii

Lecitina este considerată un adaos cu risc scăzut la suplimentele pe care le poți utiliza pentru a-ți menține sănătatea. Dar toți nutrienții sunt luați cel mai bine din alimente, în forma lor naturală.

Pentru că beneficiile lecitinei sunt multe, iar riscurile foarte puține, lecitina poate fi o opțiune pentru persoanele care caută să-și îmbunătățească colesterolul și funcțiile organelor. Asigură-te că discuți cu medicul, despre utilizarea oricăror suplimente noi, înainte de a începe tratamentul.