5 Sfaturi pentru Prevenirea Agravării Varicelor
Puteți preveni varicele?

Varicele se dezvoltă din diverse motive. Factorii de risc includ vârsta, antecedentele familiale, a fi femeie, sarcina, obezitatea, înlocuirea hormonală sau terapia contracepțională, stând jos sau în picioare pentru o perioadă lungă de timp, etc. Unii dintre acești factori de risc – cum ar fi istoricul familial sau vârsta – sunt mai greu de evitat decât alții.

Există o modalitate de a preveni formarea varicelor?

Din păcate, răspunsul este nu. Cu toate acestea, puteți preveni agravarea varicelor existente. De asemenea, puteți trăi un stil de viață sănătos pentru a întârzia cât mai mult posibil problemele cu venele.

5 sfaturi pentru a preveni agravarea varicelor
  1. Evitați perioadele prelungite de stat jos sau în picioare

Stând în picioare sau așezat într-o singură poziție pentru o lungă perioadă de timp, face dificilă călătoria sângelui în venele picioarelor din cauza gravitației. Acest lucru determină creșterea presiunii din vene și poate provoca în cele din urmă sângele să se strângă în jurul gleznelor, iar picioarele și gambele se pot umfla și suferi.

Deplasarea va scădea presiunea venoasă și vă va îmbunătăți circulația sângelui. Dacă sunteți blocat la un birou, faceți exerciții mici, cum ar fi:

  • întinzându-vă picioarele
  • întinzându-vă gleznele
  • îndoindu-vă genunchii într-o manieră „asemănătoare marșului”

Încercați să vă ridicați picioarele de cel puțin trei ori pe zi, timp de 15 minute. Ridicarea picioarelor deasupra inimii sparge cercul gravitațional. Acest lucru are ca rezultat o mai bună circulație a sângelui și o umflare mai mică a gleznei.

  1. Purtați ciorapi de compresie

Șosetele și ciorapii de compresie vă pot ajuta să vă păstrați supapele venelor în poziția corectă. Acest lucru facilitează funcționarea corectă a venelor și reduce strângerea sângelui, umflarea și durerea.

Este posibil să aveți mai puține crampe nocturne după ce ați purtat compresie de susținere în timpul zilei. Există diferite tipuri de niveluri de compresie, în funcție de cât de deteriorate sunt venele. Este o idee bună să discutați cu medicul dumneavoastră atunci când alegeți una dintre cele patru opțiuni de compresie: ușoară, moderată, fermă sau fermă.

  1. Trăiește un stil de viață sănătos

Varicele se pot dezvolta pe baza unor factori de risc pe care nu îi puteți influența. Acest lucru face important să încercați să practicați opțiuni de viață sănătoase pentru a preveni mai multe deteriorări ale venelor.

Obezitatea, cu presiune mai mare în interiorul venelor, este unul dintre factorii agravanți. Este esențial să mâncați o dietă sănătoasă bazată pe carbohidrați complecși, o cantitate suficientă de proteine ​​și grăsimi sănătoase. Evitați alimentele bogate în sare și includeți alimentele bogate în fibre și potasiu. Bea suficientă apă pe tot parcursul zilei – o hidratare adecvată înseamnă o circulație sanguină sănătoasă.

  1. Exercițiile fizice ar trebui să facă parte din rutina ta

Cel mai benefic exercițiu pentru prevenirea varicelor este mersul pe jos.

Yoga este o opțiune bună. Puteți exersa multe ipostaze care vă aduc picioarele mai sus decât inima. Acestea se numesc inversiuni și includ un headstand, stand pentru umeri și Legs-Up-the-Wall Pose.

Yoga vă poate ajuta, de asemenea, să vă întindeți și să tonifiați cei mai adânci mușchi din gambe și tendoane. Mușchii adânci pot, într-o anumită măsură, să ajute valvele venelor să funcționeze corect.

Alte tipuri de exerciții benefice includ ciclismul și înotul.

  1. Poziții de somn pentru femeile însărcinate

Sarcina este una dintre cele mai mari cauze ale varicelor.

Dormitul pe partea stângă poate ajuta la prevenirea formării venelor varicoase și ușurarea simptomelor varicelor existente. Această poziție de somn ajută la reducerea presiunii pe care uterul în expansiune o pune pe vena mare din zona pelviană, care se află în partea dreaptă mijlocie a corpului.

Care este perspectiva pentru varice?

De-a lungul timpului, supapele venelor tind să devină mai slabe, determinând agravarea venelor varicoase. Nu puteți face prea multe cu vârsta, sexul sau istoria familiei. Dar urmarea unei diete sănătoase, exerciții fizice regulate, hidratarea corectă și menținerea sănătății tensiunii arteriale sunt toate aspectele care vă stau sub control.

Îți recomandăm:

Circuven Plus pentru Circulația Sangvină, Picioare Obosite și Sănătate Vasculară – 20 Fiole

Circuven Plus de la partenerul nostru Grădina Sănătății acționează complementar pentru Îmbunătățirea Circulației, Protejarea Vaselor Sangvine, Ameliorarea Simptomelor Varicelor, dar și pentru Picioare Obosite.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Ce Sunt Varicele? – Cauze, Simptome, Tratament„.