5 Alimente care îți întăresc Imunitatea toamna

Sistemul imunitar reprezintă apărarea organismului împotriva bolilor și infecțiilor. Dar când cineva are un sistem imunitar slab, din cauza unei boli precum cancerul, este mai probabil să se îmbolnăvească cu ușurință.

Cu toate acestea – indiferent dacă aveți un sistem imunitar natural mai slab sau compromis – puteți contribui la construirea acestuia și la protejarea corpului optimizând planul de alimentație. Cel mai bun mod de a vă consolida funcția imunitară este o dietă hrănitoare care să conțină alimente care stimulează imunitatea.

  1. Fructe de pădure

Fructele de pădure par să aibă beneficii de creștere a imunității datorită conținutului lor de polifenoli, un tip de antioxidant vegetal care conferă afinelor, murelor, căpșunilor și merisoarelor culoarea lor vibrantă.

Polifenolii (sunt clasificați ca și antioxidanți a căror principală acțiune este prevenirea formării de radicali liberi, luptând împotriva îmbătrânirii pielii) sunt legați de combaterea leziunilor celulare și de interacțiunea cu bacteriile intestinale pentru a reduce inflamația și a spori răspunsul imun, care poate juca un rol în prevenirea și terapia bolilor cu condiții inflamatorii subliniate, inclusiv a cancerului.

În timp ce cercetarea care susține aceste beneficii imune specifice se bazează în mare parte pe studii de laborator sau pe animale, dieta mediteraneană bogată în polifenoli, prescrisă pe scară largă, a fost asociată cu reducerea inflamației și îmbunătățirea funcției imune la oameni.

Îți recomandăm:

Inmupec Defens pentru Imunitate și Recuperare Rapidă în Perioadele de Gripă și Răceală – Produs Vegan – 20 Fiole

Inmupec Defens de la partenerul nostru Grădina Sănătății contribuie la Scurtarea Duratei de Manifestare a Răcelii și Gripei, precum și la Funcționarea Normală a Sistemului Imunitar și a Metabolismului Energetic.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

  1. Fructe citrice

Portocalele, lămâile, lămâile verzi și alte citrice sunt surse solide de polifenoli – și aceste fructe sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina C. O portocală medie are 70 de miligrame din această vitamină, care aproape îndeplinește doza zilnică recomandată (DZR) de 75 miligrame pentru femei și 90 miligrame pentru bărbați.

Potrivit Academiei de Nutriție și Dietetică, un deficit de vitamina C poate afecta imunitatea, astfel încât adăugarea mai multor alimente bogate în vitamina C în dieta dvs. poate favoriza o funcție imunitară mai bună. Pe lângă citrice, alte surse naturale de vitamina C includ ardeii roșii și verzi, kiwi, broccoli și varza de Bruxelles.

  1. Legume verzi și portocalii

Legumele portocalii și verde închis, cum ar fi cartofii dulci, ardeii, morcovii, spanacul și broccoli sunt surse excelente de betacaroten, pe care organismul le transformă în vitamina A.

Vitamina A este un alt nutrient care joacă un rol important în dezvoltarea și reglarea sistemul imunitar, conform unei revizuiri din septembrie 2018 în Journal of Clinical Medicine.

Vitamina A ajută, de asemenea, la protejarea integrității pielii și a altor țesuturi epiteliale care acoperă organele corpului, precum și a membranelor mucoase care acoperă gura, nasul, vezica și plămânii.

Aceste țesuturi și membrane protejează corpul acționând ca o barieră împotriva bacteriilor și virusurilor și, de asemenea, prin prinderea și distrugerea germenilor care cauzează boli.

În timp ce vitamina A se găsește și în carne, ficat și lapte cu conținut ridicat de grăsimi, produsele pe bază de animale tind să fie bogate în grăsimi saturate și colesterol, așa că poate doriți să le limitați.

  1. Nuci și semințe

Nucile și semințele sunt surse principale de vitamina E, zinc și proteine ​​pe bază de plante – trei nutrienți care vă pot menține imunitatea foarte puternică.

Vitamina E acționează ca un antioxidant natural, care neutralizează radicalii liberi și, prin urmare, este legat de îmbunătățirea funcției imune, în timp ce zincul și proteinele vă ajută să vă mențineți sistemul imunitar, conform Academiei de Nutriție și Dietetică.

Pentru a obține mai mulți dintre acești trei nutrienți care susțin sistemul imunitar din dieta dvs., consumați nuci, semințe de floarea-soarelui, migdale, alune și unt de arahide.

  1. Alimente pentru sănătatea intestinelor

Există multe alte alimente presupuse a ajuta la creșterea imunității, cu toate acestea, studiile de cercetare umană lipsesc. De exemplu, orice strategie care menține bacteriile intestinale înfloritoare poate ajuta la funcționarea imunitară.

O dietă obișnuită care pune accentul pe alimentele vegetale – cum ar fi o dietă vegetariană sau mediteraneană – este legată de bacteriile intestinale cu proprietăți mai favorabile sănătății, potrivit cercetărilor publicate în numărul din septembrie 2015 al revistei Gut.

Alte alimente care pot ajuta răspunsul imun al organismului includ alimente care sunt surse de prebiotice și probiotice. Ambele interacționează cu bacteriile noastre intestinale pentru a reduce inflamația și pentru a preveni trecerea agenților patogeni peste mucoasa intestinală.

Prebioticele sunt un tip de fibre pe care organismul nu le poate digera și acționează ca un aliment hrănitor pentru bacteriile intestinale. Sursele alimentare de prebiotice includ insulina, un aditiv pentru fibre, alături de cicoare, anghinare și ceapă.

Probioticele sunt microorganisme vii care pot conferi beneficii pentru sănătate, iar sursele de hrană includ iaurtul cu culturi active vii, kombucha, kimchi, miso și lapte fermentat.

Importanța unei diete sănătoase

Nu este un secret că o modalitate importantă de a favoriza imunitatea este să vă mențineți corpul bine hrănit. O dietă care nu are substanțe nutritive vitale – fie din cauza dietei, fie din cauza efectelor bolilor – vă poate afecta imunitatea, potrivit unei revizuiri din iunie 2016 din Trends in Immunology.

Potrivit autorilor studiului, malnutriția este asociată cu inflamații cronice și infecții recurente, care sunt ambele semne ale afectării funcției imune.

O alimentație proastă afectează negativ sănătatea bacteriilor intestinale, care joacă un rol important în imunitate și pot duce la deficiențe de nutrienți care pot slăbi apărarea organismului.

Mai exact, proteinele, zincul și vitaminele A, C și E inadecvate afectează funcția imunitară, conform Academiei de Nutriție și Dietetică. Deci, un prim pas în îmbunătățirea sănătății imune este să vă concentrați dieta în jurul alimentelor dense în nutrienți, care susțin o greutate sănătoasă și o masă musculară adecvată.

Alte modalități de a stimula sistemul imunitar

În timp ce o dietă sănătoasă poate oferi o anumită putere de stimulare a imunității, există și alte lucruri pe care le puteți face pentru a stimula un sistem imunitar sănătos.

Sistemul imunitar va beneficia de faptul că nu fumați, faceți sport regulat, vă veți limita consumul de alcool, veți dormi suficient, veți menține o greutate sănătoasă și veți încerca să reduceți stresul în viața dvs.

De asemenea, vă puteți reduce riscul de infecție spălându-vă frecvent mâinile și luând măsuri de precauție pentru a preveni bolile de origine alimentară, cum ar fi gătirea temeinică a alimentelor și depozitarea alimentelor reci și calde.

Dacă aveți un sistem imunitar suprimat din cauza medicamentelor sau a unei afecțiuni medicale, cum ar fi cancerul, adresați-vă medicului dumneavoastră despre măsurile suplimentare pe care le puteți lua pentru a reduce riscul de infecții și pentru a crește imunitatea.

Îți recomandăm:

Inmupec Defens pentru Imunitate și Recuperare Rapidă în Perioadele de Gripă și Răceală – Produs Vegan – 20 Fiole

Inmupec Defens de la partenerul nostru Grădina Sănătății contribuie la Scurtarea Duratei de Manifestare a Răcelii și Gripei, precum și la Funcționarea Normală a Sistemului Imunitar și a Metabolismului Energetic.

Vezi mai multe detalii despre produs AICI.

Folosește codul nutricent10 pentru a beneficia de o reducere de 10% la comanda ta.

Citește și: „Beneficiile Lăptișorului De Matcă Pentru Sănătate„.